På sommaren när man bara använder lite varmvatten räcker det väl om man eldar bara tills tekniktanken är varm?Då får slavtanken bara stå och vänta till det blir vinter igen.Om tekniktanken har 1500 liter varmt vatten borde man kunna duscha bra många gånger.
 
Har man så stor tekniktank så kan det funka men 3000 liter vatten räcker till fler duschar.
 
I mitt nuvarande vedsystem har jag 1500 liter i pannan och ingen tank,dessutom är det cirkulation på pannvattnet så med en skiktad tank borde jag få ut varmvatten mycket längre än förut i alla fall
 
Jag har 2000 liter och det räckte nog närmare en vecka.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.