1 m3 vatten fördelat på två tankar. 120 liter kylande vvb. Laddar ”bara” till 90°. Shuntar ut 50-60°. Värmer 120+ 60m2. Kulvert.
Har en känsla av att hur du än kopplar så kommer dina tankar inte räcka längre än vad de gör nu.
Det du kan göra, som jag ser det, är att sänka på uttagsflödet så mycket det går samt höja laddtemperaturen till närmare 100° i stället för 90°.

Edit: Och förstås, som tidigare sagts. Isolera rören.

Redigerat:
Vad håller du för innetemp i huset?
Känns som att skiktningen vid urladdning inte funkar riktigt eftersom du har 45grader i hela tanken dagen efter.Ska ju bli kallt i botten först och sen vandra sakta upp i tanken.
Vad har du för returtemp från huset? Ska ju helst skilja så mycket som möjjligt från stigaren.

försöker ligga mellan 20-22 grader, returen är betydligt kallare än stigaren, i morse så va tempen i tankarna 30 i bott 45 i mitt o 55 i top, sista ilägg i pannan va kl 23 igår, så de är väl okej? en annan fråga, kan värme försvinna upp i expansionskärlet? har en 90* böj från pannan o upp te expkärlet, kan de ställa till de?

tryckmätarn på pannan står på 0 bar, spelade ingen roll enligt min inkompetenta rörkrökare, har han rätt eller?

obba skrev:
tryckmätarn på pannan står på 0 bar, spelade ingen roll enligt min inkompetenta rörkrökare, har han rätt eller?

nån som vet?

en principskiss är ju ingen egentlig ritning, avluftningar o dyl installeras utifrån fackmannamässiga normer,
lite märkligt dock att de däremot ritat ut avtappningar...

Blumbern skrev:
en principskiss är ju ingen egentlig ritning, avluftningar o dyl installeras utifrån fackmannamässiga normer,
lite märkligt dock att de däremot ritat ut avtappningar...

ne men jag har ritat upp hur mitt system ser ut..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.