23 022 läst ·
190 svar
23k läst
190 svar
Abso Pk-12D panna Acc tankar
När jag tänker efter så kan 28 vara i minsta laget också. Men någon annan får kommentera det.
Tacl Saandea har kollat som fan på Rinkabyrör men inte hittat
har ju bara kollat på kopplingar ingen aning vad namnet kan ha varit.
okey alltså 28 Från pannan till acc tankar eller imellan dom?
pannan va väll på 22kw eller nått sånt.
okey alltså 28 Från pannan till acc tankar eller imellan dom?
pannan va väll på 22kw eller nått sånt.
Spelar det någon roll vad man har för rör? Koppar galvat eller vad? 
Funderar rakt på att beställa Acc tankar nu idagarna 2st
Ackumulatortank 500 l, isolerad 70mm
den utan vvb. best.nr 2800
http://www.rinkabyror.se/showart.aspx?id=184
sen nått annat man behöver? nått som man inte tänker på?
behöver man nån shunt eller liknande då? eller kör man enbart med shunten på pannan med laddomat 4030?
Funderar rakt på att beställa Acc tankar nu idagarna 2st
Ackumulatortank 500 l, isolerad 70mm
den utan vvb. best.nr 2800
http://www.rinkabyror.se/showart.aspx?id=184
sen nått annat man behöver? nått som man inte tänker på?
behöver man nån shunt eller liknande då? eller kör man enbart med shunten på pannan med laddomat 4030?
Redigerat:
Om du har 4030 lär du behöva en styrning.
Acktankarna kan du ju köpa beg om inte annat
bra mycke billigare.
Acktankarna kan du ju köpa beg om inte annat
Om du har tillgång till gänggrejor så är ju blårör samt svarta rördelar billigast, iom att du inte kommer att betala för tiden det tar att gänga och liknande. Men det är enklare och då dyrare är ju att använde koppar med klämringskopplingar som man bara drar ihop. Ett ytterligare alternativ är ju presskopplingar, kolla med din morbror om han har verktyg för detta, annars så kan man ju löda. Blev ju ganska rörigt detta men hoppas du är med på vad jag menar.
Jo det med att leta beg tankar är ju rätt smart, blir ju ett annat pris än nya då, kolla även efter laddomaten beg eftersom du sa att du var arbetslös så är det ju aldrig fel med mindre utgifter.
Jo det med att leta beg tankar är ju rätt smart, blir ju ett annat pris än nya då, kolla även efter laddomaten beg eftersom du sa att du var arbetslös så är det ju aldrig fel med mindre utgifter.
självklart ju billigare desto bättre
saken är den att de finns inget på blocket :/ där jag bor mitt imellan övik och umeå finns det aldrig nåttt
fanns närmast i sunsvall 2 tankar med laddomat men då är det 40 mil tur och retur. bensin oc lån av släp blir dyrt :/
jo för fan jag hänger med. yes jag ska höra med han och kolla om han har en sån där press maskin
styrning säger ni vad behöver man för styrning då? länk
jo för fan jag hänger med. yes jag ska höra med han och kolla om han har en sån där press maskin
styrning säger ni vad behöver man för styrning då? länk
Ge det lite tid. jag pröjsa 1500 för 3*750 liters tankar. tog ett par veckor men hittade för rätt pris tillslut 
Har du funderat på att köra med oisolerade tankar istället, dom isolerade har egentligen för lite isolering för att vara vettigt. Och då får du 2*750 till nästan samma pris som 2*500 isolerade. Men det beror ju lite på hur högt du har, du skrev ca 2m och 750 tankarna är 1900 mm höga.
Du får ju givetvis isolera de tankarna. men det handlar om ett par hundra för att köpa isolering och bygga in dem 
Man kan "nästan" inte få för mycke vatten
Man kan "nästan" inte få för mycke vatten