Kan nr 2 vara till expantionen? Isåfall tror jag att man borde kunna koppla in till tank där samt använda någon anslutning som sitter så långt ned som möjligt. Tänk på att du antagligen behöver mer expantinsvolym med tankarna.

har espansionen ett helt eget rör? Jo det förstår jag hur mycket ska man ha vid 1000L ?

Men så långt ner som möjligt om man tar den som går till Elkasseten då? det är ju längstner.

Du bör ha minst 5% om jag har rätt för mig av totalvolymen vid öppen samt 10% vid sluten. Det bör funka att använda elkasettens anslutning.

Men gu se bra :) Nu vet jag ju någorlunda :) ska man anlita en röris eller?
Min morbror har hållt på Mycket med ackumulatortankar och pannor. Bara synd att han bor så långt ifrån :/

Men Hur långt ifrån kan man ha acc tankarna från pannan? 1,5-2M? kan inte ställa acc tankarna just bredvid pannan för då blockeras Sotluckan och så.
och det Nedersta röret måste ligga efter golvet? det får inte gå upp något?

Hur vet man om man har öppen eller sluten? Kärlet sitter på vinden går 1 rör upp till den samt 1 ner. Även ett rör upp på taket tror jag. ( avluftning) ?

Öppen då skulle jag tippa på. Om du fyller på vatten så får du det att rinna ut någonstans va?

aah. som att det blir för mycket så det rinner ut.

Jajamen.

men tror ni att man ska göra det själv. (Morbror hjälper) eller ska man anlita rör firma? :O

Det fixar ni säkert, annars så får du fråga här ju.

det är sant :) Men finns det nått speciellt man ska tänka på då? Rören som ska gå ifrån pannan till tankarna lutning och sånt? har för mig att jag läst nått sådant här nån stans.

Sen det nedre röret måste ligga i markhöjd? det andra röret? får man dra det hur man vill eller?

storlek på rör till tankarna?
Imellantankarna?

Du kör ju med en cirkulationspump så hur du drar rören spelar ingen större roll. Om du inte vill utnyttja självcirkulation.

Dimensionen tar du efter vad pannan levererar i effekt så att rören inte bromsar flödet.
Har dålig koll på storlek men 25-28mm kasnke?

tror jag kör med 28mm Då är man ju säker iaf :) Ingen aning hur stort röret skall vara emellan tankarna?

Självtryck skiter jag nog i. så jag kan alltså dra rören så gott som Kors och tvärs som går emellan pannan och tankarna?

Men det vita röret som gar in langst ner finns det nån förminsning eller så? Se bild

• DSC06621.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lika stort mellan alla tankarna. Har inte själv sett nåt annat.

Okey. då får det bli det bli 28mm till allt :) men finns det nån övergång om man tittar på bilden det vita röret längst ner. det är väll kanske 40 nånting. så 40 till 28? skruvar jag ut det där röret är det invändig gänga.

har fått reda på nu att skvallerröret man ser på bilden är Kopplat till förrådsberedaren. Det sitter som en ventil där. så det är väll för om det skulle koka att trycket släps ut ochh fylls på med kallt vatten :)

men ingen som har nån aning om vad man kan ha för koppling där nere?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.