18 947 läst ·
27 svar
19k läst
27 svar
A2 eller A4 skruv till pooldäck?
jo de där testerna har jag läst... men de flesta som typ biltema har nog bytt leverantör ett antal gånger 
och biltemas är ju bara 45mm långa... kanske är omräknat så det går jämföra med 55mm vad vet jag...
vart har du hittat dessa priser?
och biltemas är ju bara 45mm långa... kanske är omräknat så det går jämföra med 55mm vad vet jag...
vart har du hittat dessa priser?
Redigerat:
Skruvgrossisten.se 30% på trall och ankarskruv.camaro1969 skrev:
Blev en beställning på 2500kr och fick 2500st 55mm A2, 2100st 75mm A4. 1000st ankarskruv, balkskor och några paket 6x80 och 6x120 till reglarna. Mycket prisvärt. Hoppas det är bra prylar.
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv CCS Zinkflakes C4 utomhus FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag.
155 kr inkl moms
Läs mer
såg inga 30% på deras hemsida...fsn skrev:
köpte dock A2 heco skruv i helgen på jula, 4,2x55 för 29 öre... de hade nån sorts kampanj..
jag skippar även balkskor med tillbehör och kör 5"spik istället
Hittar den inte heller på deras sida. Frun fick ett riktat rabatterbjudande med rabattkod via jobbmailen.camaro1969 skrev:
EDIT: snarlika priser, 22öre fick jag betala för samma skruv.
EDIT 2: tycker du inte att det suger med spik i en altan (även om det är stommen)?
Redigerat:
ja inte mycket att klaga på priserna.. jag tog i och köpte rätt många paket, men man kan ju lämna tillbaka enkelt på jula om man vill 
jag har aldrig byggt nån altan förut så jag vet inte.
men "gubben" som ska hjälpa mig skratta åt mig när jag föreslog balkskor (för jag hade minsann sett byggmax instruktionsvideo)
han tycker spika blir utomordentligt bra, och denna månad hade han byggt 9 altaner tror jag, till nån husleverantör i mellansverige. så jag får nog ge mig och lita på att spik blir bra. sparar jag dessutom några tusenlappar så gör det inte mig något
men "gubben" som ska hjälpa mig skratta åt mig när jag föreslog balkskor (för jag hade minsann sett byggmax instruktionsvideo)
han tycker spika blir utomordentligt bra, och denna månad hade han byggt 9 altaner tror jag, till nån husleverantör i mellansverige. så jag får nog ge mig och lita på att spik blir bra. sparar jag dessutom några tusenlappar så gör det inte mig något
Man sparar inga tusenlappar på att inte använda balkskor, dom kostar 11 spänn, däremot så tenderar dom att rosta i utsatta lägen. Det bästa är om man har höjd att bygga på så man lägger en regel på en annan. Då brukar jag skråa in en 6x120 eller nåt sånt, fortfarande ingen spik.camaro1969 skrev:ja inte mycket att klaga på priserna.. jag tog i och köpte rätt många paket, men man kan ju lämna tillbaka enkelt på jula om man vill
han tycker spika blir utomordentligt bra, och denna månad hade han byggt 9 altaner tror jag, till nån husleverantör i mellansverige. så jag får nog ge mig och lita på att spik blir bra. sparar jag dessutom några tusenlappar så gör det inte mig något![]()
Anledningen att jag använder några balkskor är att jag på ett ställe skall ha poolens teknikrum under altanen och premierar takhöjd och av den anledningen bygger så höjdsnålt jag kan. Har även balkskor mot husfasaden där jag när jag byggde huset gjöt in syrafastaM10 gängstång på varje meter och där ser jag inget annat alternativ än att dra fast en 45x170 i fasaden och sätta balkskor på den.
"gubben" ville dra fast en 2"6 på väggen, spika ihop bjälklaget och sedan skjuta det mot 2"6 på väggen, å spika ihop.
han får göra som han vill, han ha ju gedigen erfarenhet. och spik är billigt!
han får göra som han vill, han ha ju gedigen erfarenhet. och spik är billigt!
Jag beställde med rabattkod. Trallskruv A2 4,2x55 samt A4 4,8x75 och vanlig C4 uteskruv i olika dimensioner.pianist skrev:
Snabb leverans men jag fick levererat A4 4,2x55 istället för 4,8x75. Efter påpekande fick jag dom utbytta direkt.
Kvaliten har jag svårt att säga nåt om. Borrande spets på både A2 och A4. Större huvud på A4 men det är grövre skaft på den med. Tror det var rillor under skallen på båda varianterna.
Har skruvat A2 4,2x55 och dom funkar, går inte av eller vrider sig värre än nåt annat i A2 kvalite med det är inga Essve skruvar. Jag har inte haft några problem att skruva dom i tryckt trall. A4 skruven har jag inte använt ännu.
C4 uteskruv funkar utmärkt men har ingen aning om hur dom står sig mot vädrets makter. Uteskruven känns väldigt jämförbar med Biltemas motsvarighet både till utseende och ytbehandling men det är som sagt bara en okvalificerad gissning. Har ett par paket med HECO uteskruv med och dom känns också fullt jämförbara.
Slutsatsen är att jag fick A2 trallskruv billigare än det billigaste man hittar på stan och jag fick A4 4,8x75 billigare än billigt. Jag är fortfarande nöjd. Rostar skruven om ett halvår är jag inte lika nöjd längre.
Klicka här för att svara