På konsumentens sida
· 3 140 inlägg
I det fjärde avsnittet av Grand Designs Sverige 2020 får vi följa när Anders Smedberg bygger ett fritidshus i Åres storslagna natur, åt sig och barnen Isa och Leo. Det blir en pampig fjällhydda som bygger på konstruktionen A-frame. Men bygget visar sig bli inte helt okomplicerat.
Du kan läsa artikeln här: A-frame i Åre - Grand Designs
Tyvärr är denna serie som originalet bara drama drama drama, är det något hus någonsin som har hållit budget tidsram?
Vem som helst som vet vad en hammare är skulle veta att detta hus inte kostar 5miljoner att bygga, blir så trött på detta hitta på programmen som bara förstärker allt.
Nu till huset,fantastiskt resultat, synd bara att dom glömde undervåningen.
Vem som helst som vet vad en hammare är skulle veta att detta hus inte kostar 5miljoner att bygga, blir så trött på detta hitta på programmen som bara förstärker allt.
Nu till huset,fantastiskt resultat, synd bara att dom glömde undervåningen.
Undrar hur man tagit hand om längdutvidgningen på al-plåten?Redaktionen skrev:I det fjärde avsnittet av Grand Designs Sverige 2020 får vi följa när Anders Smedberg bygger ett fritidshus i Åres storslagna natur, åt sig och barnen Isa och Leo. Det blir en pampig fjällhydda som bygger på konstruktionen A-frame. Men bygget visar sig bli inte helt okomplicerat.
Ursäkta mig men herregud så dålig produktion! Urusel! Tips! Ta inte familjen till något vattendrag i hopp om att införliva nån slags "när urmänniskan i staden flyttar tillbaka till rötterna" när de aldrig i hela sitt liv fiskat. Såg någon farsans kast? Ska det vara humor? "Kolla vilken brasa" ELDSTAD ditt nöt. "Vad är det för keramik?" -"Det är lokalproducerat" Kanon! Då fick jag lära mig nåt nytt! Programledaren påstår att byggaren satsat ALLT. Det kan jag direkt avfärda. Han har har heller aldrig sett någon liknande fjällstuga... Bara ett sånt påstående borde ge honom sparken. Kan man få önska ett byggprogram där programledaren aldrig syns för att få göda sitt ego eller lufta sin pseudoarktiektanalys?
Vad tyckte jag då om huset? Fantastiskt fint och helt i min smak!
Vad tyckte jag då om huset? Fantastiskt fint och helt i min smak!
Verktygstokig
· Estocolmo
· 892 inlägg
För en plåtslagare blir det inte bättre än så där , riktigt hantverk är så roligt att se ,
Sen är det bara att gratulera att dom lyckades ta betalt 1,5 miljon för det där
Sen är det bara att gratulera att dom lyckades ta betalt 1,5 miljon för det där
Ja det verkar lite mycket. Jag fick en valmad veranda på typ 3x6 m med integrerade hängrännor + en trekantig märklig liten balkong (En ostbit) stor som en dörröppning, bandtäckt på 1 dag + en dags förberedelser.pelle plåttak skrev:
Men det skiljer mkt, grannen bandtäcker helt rakt tak nu med steg-nock på ett litet hus på 80 m2 med gångbar takvinkel. Materialet förberett men en man har hållit på i 2 veckor..
I programmets hus måste det vara den branta takvinkeln som gjort att det tagit sån tid.
De borde kanske satsat på en skylift?