Frerider Frerider skrev:
Ingen specifik utan det som är allmänt känt, men om du nu har beställt domen eller på annat sätt har insikt i fallet så berätta för oss andra och sitt inte och dumförklara alla andra, det får dig bara att framstå dryg och arrogant.
Du framstår som dum när du verkar tro att det finns en dom.
Det som finns är en tredskodom gentemot Byggaren som bygger på Stämningsansökan från Husägarna.
Två av de andra stämda parterna har fått förlängd tid med att svara till 26:e augusti.

• Haha
Frerider
  • Laddar…
M maria01 skrev:
varför inte skriva det öppet värsta jag vett att folk skulle dölja saker i privata PM
Vem är Du själv?
Du framträder inte öppet och transparent med namn och adress.
Inget är avgjort i detta tvistemål och finns inte heller grund för att kunna peka ut vem/vilka som felat med den informationen som är tillgänglig i detta läge.
När parterna har kommit in med sina svaromål finns bättre underlag för att kunna beskriva händelseförloppet och möjligen orsaken till att det inte pålades mer.

F fsn skrev:
Just nu finns det 10 miljoner skäl som tyder på att det kan vara jämnt skägg mellan bygg och juridik.

Hur har det förresten gått med din egen stämning för det uteblivna vattnet?
Jag inväntar på att kommunen också ska lämna ett bud på fastigheten där jag bor.

• Haha
maria01
  • Laddar…
Claes Sörmland
Det skulle vara intressant att veta hur startbeskedet ser ut för detta bygge. Normalt specificeras grundläggningsmetod i detta besked, t ex om huset ska pålas eller inte. Någon som sitter på handlingarna?

• Gilla
Frerider
  • Laddar…
F
lunnabo lunnabo skrev:
Vem är Du själv?
Du framträder inte öppet och transparent med namn och adress.
Inget är avgjort i detta tvistemål och finns inte heller grund för att kunna peka ut vem/vilka som felat med den informationen som är tillgänglig i detta läge.
När parterna har kommit in med sina svaromål finns bättre underlag för att kunna beskriva händelseförloppet och möjligen orsaken till att det inte pålades mer.
Domar är generellt en allmän handling. Vem som helst kan beställa den. Då får man namnet på entreprenören.

• Gilla
Frerider
  • Laddar…
Frerider
lunnabo lunnabo skrev:
Du framstår som dum när du verkar tro att det finns en dom.
Lunnabo har härmed visat varför hen jobbar som stenläggare/grovis.
Ja, en tredskodom är en riktig dom som utfärdas av en domstol, oftast tingsrätten. Den anropas när en part inte svarar eller dyker upp, och innebär att den som uteblir förlorar målet. Du kan läsa mer om processen hos Sveriges Domstolar. Behöver du länk så säg till😉

Ansöker inte den förlorande parten/parterna inom en månad återvinning så vinner domen laga kraft.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
F
lunnabo lunnabo skrev:
Jag inväntar på att kommunen också ska lämna ett bud på fastigheten där jag bor.
Vad är kommunens plan för fastigheterna? Eller är det en strategi från kommunen för att städa upp, du har väl en rätt imponerande samling skrotbilar?

F fsn skrev:
Vad är kommunens plan för fastigheterna? Eller är det en strategi från kommunen för att städa upp, du har väl en rätt imponerande samling skrotbilar?
Roligt att Du är imponerad!
Angående kommunens eventuella planer så är det just Kommunen Du ska vända dig till för att kunna få svar.

Frerider Frerider skrev:
Lunnabo har härmed visat varför hen jobbar som stenläggare/grovis.
Ja, en tredskodom är en riktig dom som utfärdas av en domstol, oftast tingsrätten. Den anropas när en part inte svarar eller dyker upp, och innebär att den som uteblir förlorar målet. Du kan läsa mer om processen hos Sveriges Domstolar. Behöver du länk så säg till😉

Ansöker inte den förlorande parten/parterna inom en månad återvinning så vinner domen laga kraft.
Och hade Frerider haft kognitiva förmågan att förstå skriven text hade Frerider kunnat förstå att jag redan hade förklarat vad tredskodom innebar.

Frerider
lunnabo lunnabo skrev:
Och hade Frerider haft kognitiva förmågan att förstå skriven text hade Frerider kunnat förstå att jag redan hade förklarat vad tredskodom innebar.
Nu skriver du bara saker som får dig att se ännu drygare ock okunnigare ut.

Har förstått ifrån denna tråd och en annan med stenläggning att du har noll intresse att var behjälplig att driva tråden vidare, utan bara vill hävda dina kunskaper som i denna tråd tyvärr är lägre än grundskolenivå!

Med detta sagt så avslutar jag våran diskussion då du inte har kunskapen eller intresset att driva frågan vidare på ett hjälpsamt sätt😉

Frerider Frerider skrev:
Nu skriver du bara saker som får ösig att se ännu drygare ock okunnigare.

Har förstår ifrån denna tråd och en annan med stenläggning att du har noll intresse att var behjälplig att driva tråden vidare, utan bara vill hävda dina kunskaper som i denna tråd tyvärr är lägre än grundskolenivå!

Med detta sagt så avslutar jag våran diskussion då du inte har kunskapen eller intresset att driva frågan vidare på ett hjälpsamt sätt😉
Du får självklart ha Din uppfattning men faktum är att förutom jag vem har bidragit med fakta om vad som faktiskt har hänt i denna rättsliga tvist?

F
lunnabo lunnabo skrev:
Du får självklart ha Din uppfattning men faktum är att förutom jag vem har bidragit med fakta om vad som faktiskt har hänt i denna rättsliga tvist?
Det du har gjort, förutom att vara dryg, är att inte svara på en enda fråga. Vidare insinuerat att du vet massor om fallet och påstått att byggaren inte kommer att kursa företaget. Du har inte heller varit behjälplig att namnge företaget, troligtvis för att du inbillar dig att du har nån form av övertag genom att inte göra det eller att dina påståendet om att företaget inte skull kunna välja att sätta skiten i konkurs skulle kunna få ny fart med ett annat momentum som inte gynnar din initiala position. Ett annat alternativ är ju att du inte vet ett skit och bara spänner hängsle.

• Älska
Frerider
  • Laddar…
F
lunnabo lunnabo skrev:
Roligt att Du är imponerad!
Angående kommunens eventuella planer så är det just Kommunen Du ska vända dig till för att kunna få svar.
Jag tänkte att du vet och skulle vara behjälplig och dela med dig. Men tills motsatsen är bevisad så står jag fast vid ”städa upp runt en skrotnisse som det varit klagomål på i evigheter”.

F fsn skrev:
Jag tänkte att du vet och skulle vara behjälplig och dela med dig. Men tills motsatsen är bevisad så står jag fast vid ”städa upp runt en skrotnisse som det varit klagomål på i evigheter”.
Kommunen har ägnat flera månader till att städa upp på tomten hos "skrotnissen" vars hus de köpte.
Högst sannolikt uppåt en halv miljon kronor i pengar räknat.

F fsn skrev:
Det du har gjort, förutom att vara dryg, är att inte svara på en enda fråga. Vidare insinuerat att du vet massor om fallet och påstått att byggaren inte kommer att kursa företaget. Du har inte heller varit behjälplig att namnge företaget, troligtvis för att du inbillar dig att du har nån form av övertag genom att inte göra det eller att dina påståendet om att företaget inte skull kunna välja att sätta skiten i konkurs skulle kunna få ny fart med ett annat momentum som inte gynnar din initiala position. Ett annat alternativ är ju att du inte vet ett skit och bara spänner hängsle.
fsn förstår inte skriven svenska.
Jag har klart och tydligt angett orsaken till att inte namnge de inblandade parterna.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.