6 coolaste grillarna du inte visste fanns

1k läst  12 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
    Det finns robotdammsugare och smarta kylskåp så vad är år 2019 utan en smart grill? Vi hittade 6 coola grillar som du kanske inte visste fanns.

Du kan läsa artikeln här: 6 coolaste grillarna du inte visste fanns

2. lopec
    Husägare · Nivå 5
    Redaktionen undrar om det är mycket med 2,2kw på elgrillen, det är väl ungefär max vad man törs koppla in på en vanlig 10A säkring, så det får väl räknas som mycket. Kollar man naturligaste konkurrenten OptiGrill från OBH Nordica så ligger den på 2kw.

Dock verkar Sage Smart Grill Pro vara speccad till 2,4kw (enligt deras hemsida) så får nån elektriker komma o berätta om jag törs kräma på den hemma hos mig :)

3. A
    Medlem Nivå 11

Vad ligger strykjärn på? Törs du stryka med dessa? ;)

Denna ligger på 2400 Watt.

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/kladvard/strykjarn/philips-gc452707/240332.9408/

Redigerat 24 maj 17:06
  4. lopec
    Husägare · Nivå 5
  5. E
    Medlem Nivå 4
    Weber Go Anywhere är ganska långt ifrån en engångsgrill som artikeln låter påskina.

Den har oerhört mycket större kolvolym och grillyta än en engångs. Den är också ganska tung, så det är inget man bär med sig på stan hur som helst, särskilt när den är varm, vilket den är väldigt länge jämfört med engångs. Vill man ha alternativ till engångs väljer man nån av alla billiga smågrillar som finns i butikerna. Den är snarare en riktig men portabel grill, vilket är skälet till att den är den absolut vanligaste modellen bland båtägare.

Och varför står det bara "briketter"? Går utmärkt att använda kol i den.

Engångsgrillar däremot är bara skit, av många skäl.

6. andr.ljung
    Renoverare · Nivå 8
    Och om man pratar ”Smarta” grillar skulle jag framhävt att samma grill även finns med gasolbränare. Man använder Webers egna campingtub på ~450g och vips kan man grilla “Anywhere” på nolltid! Det är smartare tycker jag!

Edit: Och den blir dessutom kall på nolltid när man är färdig!

• Laddar…
  7. P
    Verktygstokig Nivå 12
    Hade den där sage elgrillen haft 3fas så har jag köpt en direkt! :seenoevil::strong:

8. nino
    Renoverare · Nivå 18
    Tycker den svalnar väldigt fort men visst är den rätt tung

9. J
    Medlem Nivå 4
    Den första gillar jag. Där får man säkert ett schysst resultat. I mängd.
    Elgrillen ser ut att ha både över- och undervärme, vilket får mig att fundera över varför alla elgrillar numera normalt endast har undervärme, som kol- och gasolgrillar.
    Under 60-talet och åtminstone under 70-talet fanns elgrillar som var heltäckta och med glaslycka framtill. Värmen kom uppifrån och somliga hade roterande grillspett. (Kycklingen blev självösande.) Eftersom det är strålningsvärme man vill ha vid grillning, måste det effektivaste vara om den kommer just uppifrån. Man ser grillytan hela tiden.. Det kan inte droppa fett på den varma ytan. Bara fördelar – och ändå ser man dem aldrig.

10. M
    Medlem Nivå 2
    Det finns en grilltyp som inte är med här, men som gemene man kanske inte stött på än.

Högtemperatursgrillar.
    Jag har haft en i nästan 2 månader nu och var lite skeptisk i början men den har vunnit över mig helt.
    Det går förvånansvärt enkelt och är väldigt lätt för även lite mindre familjemedlemmarna att grilla.
    Nackdelen är att här i Sverige är de snordyra, än så länge, men det finns ju alltid alternativ.

https://www.aldi-nord.de/angebote/a...-pro-hochtemperaturgrill-1000375.article.html

11. andr.ljung
    Renoverare · Nivå 8
    Eller en sån här ”grill”!

12. H
    Medlem Nivå 1
    Vad kallas den?

13. S
    Medlem Nivå 3
    Searzall

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: