På konsumentens sida
· 3 624 inlägg
Quiz: Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar? https://www.byggahus.se/quiz/433-vad-kan-du-om-luft-vatten-varmepumpar
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 22 andra personer (39%) som har gjort quizet "Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar?"
Fury
Teoretisk byggare
· Yttre skärgården
· 183 inlägg
Fury
Teoretisk byggare
- Yttre skärgården
- 183 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 51 andra personer (85%) som har gjort quizet "Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar?"
🤓☕
🤓☕
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 78 andra personer (73%) som har gjort quizet "Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 51 andra personer (43%) som har gjort quizet "Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 110 andra personer (89%) som har gjort quizet "Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 76 andra personer (42%) som har gjort quizet "Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 145 andra personer (70%) som har gjort quizet "Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar?"
Jag fick 7/10 rätt i quizet "Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar?"
Ofta kan man gissa sig fram till svar på allt man inte kan. Men denna fråga var jag inte ensam om att verkligen inte veta. Och ingen bakgrundskunskap eller allmänbildning är till nytta. 😀
Ofta kan man gissa sig fram till svar på allt man inte kan. Men denna fråga var jag inte ensam om att verkligen inte veta. Och ingen bakgrundskunskap eller allmänbildning är till nytta. 😀
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Du skulle ha läst den här 😉 https://www.byggahus.se/basta-luft-vatten-varmepumpen-jamfor-132-modeller-i-var-lista
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 262 andra personer (88%) som har gjort quizet "Vad kan du om luft-vatten-värmepumpar?"
Jasså? Vad gör kompressorn för nytta då? Hur ska gasen övergå i vätskeform utan att den komprimeras? Och gäller inte allmänna gaslagen värmepumpar?A Alexn72 skrev: