Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Fukt kanske.
Något läckage eller kalluft-drag i hörnen och mitt på?
Något läckage eller kalluft-drag i hörnen och mitt på?
Märkligt med runda mönster som är så tydliga. När uppkom fläckarna? Beroende på vart du bor i landet ( tempen ) och om det uppkommer i samband med tex duschning, matlagning eller om ni helt plötsligt är väldigt många inomhus så skulle jag tippat på kondensvatten från insidan av fönster/karm. Men samtidigt borde ju det märks från första början i huset. Försvinner de vid vädring ? Alternativet är att någon hustomte är där och droppar olja på skivan.ingen som varit och smörjt ngt på fönstret som sen droppar ner?
Fukt utifrån, tja förvisso, men det är så tydligt med de runda ringarna Ngt gammalt lim som de satt skivan med som börjar ge sig tillkänna kanske? Känn, lukta på det, försvinner det med en hårfön?
Har ni husdjur och har haft fönstret lite öppet för vädring i sommar?
Efter mycket huvudbry kring varför det plötsligt var otätt kring fönstret hemma fick jag se med egna ögon: Katten tyckte det var kul att riva och käka på gummilisten och sen springa iväg med den lösa biten
Kalldrag över stenskiva + fuktig inneluft som kondenserar. Men fläckarna känns ”prydligt” placerade, de i hörnen känns ju nästan exakt lika stora.
Om du inte märker någon skillnad efter du blåst med en hårfön ett tag ( inte för nära och för varmt) så kan ju ett trist lim/fogmassa ”smeta” lite. Hade fläckarna varit längre ut på skivan hade jag trott det efter krukor.
Nu har jag slut på exempel
Fukt utifrån, tja förvisso, men det är så tydligt med de runda ringarna Ngt gammalt lim som de satt skivan med som börjar ge sig tillkänna kanske? Känn, lukta på det, försvinner det med en hårfön?
Har ni husdjur och har haft fönstret lite öppet för vädring i sommar?
Efter mycket huvudbry kring varför det plötsligt var otätt kring fönstret hemma fick jag se med egna ögon: Katten tyckte det var kul att riva och käka på gummilisten och sen springa iväg med den lösa biten
Om du inte märker någon skillnad efter du blåst med en hårfön ett tag ( inte för nära och för varmt) så kan ju ett trist lim/fogmassa ”smeta” lite. Hade fläckarna varit längre ut på skivan hade jag trott det efter krukor.
Nu har jag slut på exempel
Redigerat:
Klicka här för att svara