Eller kung, då får man bestämma så att det bli rätt för alla OCH man får skapa ett monument över sig själv!

Låter precis som jag! Skall bara fixa klart badrum, värmesystem och uterum... Men det går väll ganska fort... De består ju idel av egenpåhittade lösningar :)

Vill bara förtydliga ang. 45x45, tänkte naturligtvis inte använda trallvirke eller impregnerat. Något från den lokala sågen skall det vara, gärna något märkligt träslag :)

Funderar faktiskt på att lägga dem löst tills uterummet är klart så att de kan få torka lite mer fritt när taket väl är på!

Aldrig torka vanligt virke löst utan de ska ströas och läggas med press, de blir garanterat som korkskruvar annars.

Attans, så är det naturligtvis tack för tipset!
Det kanske blir så här i stället att jag spikar på den billigaste brädan som finns som går att använda som tillfällig trall. Jag sätter den så glest, kanske 1cm, att den lätt kan torka upp när jag får på taket.
Sedan monterar jag ett riktigt innegolv, typ ett massivt furugolv uppe på den när uterummet väl är ett innerum...

Och isolerar underifrån?
Ett uterum är rätt meningslöst utan rejäl isolering i golvet, det är ju tidig vår när det är kallt i marken man njuter mest av det. Gôtt att kunna gå ut i strumplästen då...

Absolut, det är 220mm reglar och tanken är att fylla upp det utrymmet med lämplig isolering.
Har en lång tråd i byggnadsvårdsforumet om huruvida det faktiskt finns någon miljövänlig isolering så vi får se vad det blir.
De enda giftfria, svenska, lättarbetade förslagen som kommit upp än är egentligen hampaull och spån men vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.