2 473 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
4 x armeringsmatta på höjden
Verktygstokig
· Rosersberg
· 89 inlägg
Håller på med bottenplatta och la ut armeringsmatta idag. La med 2 rutors överlapp men i "4-vägsöverlappningen" blir det ju då 4 lager armeringsmatta i höjd = minst 40 mm. Detta + höjden av golvvärmeslangen (20 mm innerdiameter - 25 mm) gör att armeringen hamna väldigt nära ytan.
Kan man klippa bort 2x2 rutor från två av mattorna just i krysset? De är ändå ihopnajade längs alla sidor?
Kan man klippa bort 2x2 rutor från två av mattorna just i krysset? De är ändå ihopnajade längs alla sidor?
Vi svetsade ihop våra och på så vis brydde vi oss inte om att ha mer än 1 i överlapp.
Det brukar räcka att klippa bort på ett utav näten för att klara höjden när man får fyra lager på varandra. Att förskjuta näten som Mikael skriver är ju förstås ändå bättre, men om det inte funkar nåt bra så kan man klippa bort ett par rutor på ett nät. Tänk också på hur du lägger näten mot varandra i överlappet så dom bygger så lite som möjligt.
Verktygstokig
· Rosersberg
· 89 inlägg
Helt sant, med att lägga dem "rätt" för att minska höjden men självklart såg jag inte det förrän på slutet med kaffekoppen i handen och beaktandes dagens jobb. Har hunnit klippt för en utskjutande del så jag kan inte vända runt dem heller.
Vad menar ni med att förskjuta näten? Om varje nätdelskant bör ha två rutors överlapp så blir det ju... Ahhh, nu när jag skriver förstår jag...
Jag utgick från den långa kanten i hörnet och la så effektivt som möjligt istället för att klippa ett nät på mitten och därigenom förskjuta, eller hur?
Tar nog bara bort från ett av näten - borde räcka för marginal.
Tack för era svar
Vad menar ni med att förskjuta näten? Om varje nätdelskant bör ha två rutors överlapp så blir det ju... Ahhh, nu när jag skriver förstår jag...
Jag utgick från den långa kanten i hörnet och la så effektivt som möjligt istället för att klippa ett nät på mitten och därigenom förskjuta, eller hur?
Tar nog bara bort från ett av näten - borde räcka för marginal.
Tack för era svar
Klicka här för att svara