1 731 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Worx Landroid Vision Cloud 4WD
Sida 1 av 2
Snarlika pengar som Mammotions awd klippare i samma storlek..eller dyrare
Dom har gjort awd klippare som gått i 4 sesonger sen första release 2022 och ska igång på sin 5 sesong nu.
Även om dom uppgraderat mycket så är det ju ändå lätt att känna igen dom första versionerna och se många likheter till dom senaste
Flera av alternativen på awd gräsklippare har inte gått en enda sesong och har haft relaese senhöst i fjol och nu i år här nyligen
Vad fick dig att välja den du valde?
Alltid bra med fler konkurrenter på awd klippare då det driver på utveckling och prisbild
Enda fördel jag kunnat se är ju att den där styr med framhjulen och kanske river lite mindre i gräset än mammotions lösning men det får en ju direkt att fundera om den där styrningen kommer hålla i längden på Worx lösning. Jag hoppas i det fallet att jag har fel😀
Dom har gjort awd klippare som gått i 4 sesonger sen första release 2022 och ska igång på sin 5 sesong nu.
Även om dom uppgraderat mycket så är det ju ändå lätt att känna igen dom första versionerna och se många likheter till dom senaste
Flera av alternativen på awd gräsklippare har inte gått en enda sesong och har haft relaese senhöst i fjol och nu i år här nyligen
Alltid bra med fler konkurrenter på awd klippare då det driver på utveckling och prisbild
Enda fördel jag kunnat se är ju att den där styr med framhjulen och kanske river lite mindre i gräset än mammotions lösning men det får en ju direkt att fundera om den där styrningen kommer hålla i längden på Worx lösning. Jag hoppas i det fallet att jag har fel😀
Främsta anledningen till att jag valde Worx var att jag haft 3 st Worx-klippare förut, så jag kände till märket bättre.P polaris78 skrev:Snarlika pengar som Mammotions awd klippare i samma storlek..eller dyrare
Jag tänkte själv slå till på en. Tittade först på Mammotion Luba Mini 2 AWD Lidar men verkar vara mycket fel i programvara på dem. Är du nöjd med den? Har en del smala passager och en brant slänt längs huset på ca 32 grader.A astrand skrev:
Jag är väldigt nöjd än så länge. Sen jag installerade den så har den skött sig själv, vilket man knappast kunde säga om de gamla Worx-klipparna som jag fick rädda typ varje dag.R RLS skrev:
Det är väldigt enkelt att skapa "vägar" mellan olika områden, även om de är smala.
Två tips:
* Se till att du har Wifi-täckning till laddstationen
* Vid installation, använda det manuella läget för att kartlägga trädgården.
Kollar man i grupper om mammotion så finns det en del folk med problem men dom flesta problem beror ofta på handhavandefel.. varför jag säger det? ja jo om en uppdatering rullas ut och tusentals använder dom och inte har problem men 3 samma dårar säger att det inte fungerar vid varje uppdatering helst i 4-5 olika facebook grupper, och så frågar folk ut dom om vad som händer och inte sällan så har man inte förstått grundläggande funktioner i hur appen funkar eller hur grejerna fungerar och än mindre ens följt online gör så här i appen utan gjort på nåt helt annat vis..
Man ska ju också komma ihåg att det finns väldigt stora volymer ute av mammotion så då finns det alltid puckon som gnäller man inte följer instruktioner hur man använder gräsklipparen.. var ju nån som hade problem som hade flyttat rtk antennen några meter men det kom fram i en grupp efter rejäl felsökning och utfrågning och skällde att den dåliga gräsklipparen körde där den inte skulle... det finns idag inget sätt att flytta rtk antennen utan att kasta alla kartor och göra nya.. användarfel altså .. vid verkliga fel så har mammotion snabbt löst problemen det enda som väl idag finns kvar är lite dåliga översättningar till svenska..
Så mängden verkliga programvarufel i mjukvaran är enligt mig och dom flesta väldigt väldigt få
Den dagen konkurrenterna haft sina maskiner så dom sålt dom volymerna som mammotion fått ut på marknaden så det finns 4-5-6-7 facebook grupper så ska vi se att det kommer fler klagomål där också och att alla klagomål inte direkt bottnar i produkt eller mjukvarufel utan dom flesta är handhavandefel..
Man ska ju också komma ihåg att det finns väldigt stora volymer ute av mammotion så då finns det alltid puckon som gnäller man inte följer instruktioner hur man använder gräsklipparen.. var ju nån som hade problem som hade flyttat rtk antennen några meter men det kom fram i en grupp efter rejäl felsökning och utfrågning och skällde att den dåliga gräsklipparen körde där den inte skulle... det finns idag inget sätt att flytta rtk antennen utan att kasta alla kartor och göra nya.. användarfel altså .. vid verkliga fel så har mammotion snabbt löst problemen det enda som väl idag finns kvar är lite dåliga översättningar till svenska..
Så mängden verkliga programvarufel i mjukvaran är enligt mig och dom flesta väldigt väldigt få
Den dagen konkurrenterna haft sina maskiner så dom sålt dom volymerna som mammotion fått ut på marknaden så det finns 4-5-6-7 facebook grupper så ska vi se att det kommer fler klagomål där också och att alla klagomål inte direkt bottnar i produkt eller mjukvarufel utan dom flesta är handhavandefel..
Låter lovande. Den har väl inbyggt 4G abbonemang eller hur? Så inget abbonemang som behöver förnyas.A astrand skrev:Jag är väldigt nöjd än så länge. Sen jag installerade den så har den skött sig själv, vilket man knappast kunde säga om de gamla Worx-klipparna som jag fick rädda typ varje dag.
Det är väldigt enkelt att skapa "vägar" mellan olika områden, även om de är smala.
Två tips:
* Se till att du har Wifi-täckning till laddstationen
* Vid installation, använda det manuella läget för att kartlägga trädgården.
Kan du från appen nå roboten från appen fastän när du endast har mobilt internet och Roiboten utom räckhåll för Wifi?
Var köpte du den och hur gör man vi eventuell service eller grantiärende på den?
Fortsatt nöjd med den ?
Redigerat:
Känns märkligt att alla som har fel på sin robot skulle vara "puckon" men visst finns det säkert några som har problem att navigera rätt apparna som inte alltid är så enkla att förstå.P polaris78 skrev:Kollar man i grupper om mammotion så finns det en del folk med problem men dom flesta problem beror ofta på handhavandefel.. varför jag säger det? ja jo om en uppdatering rullas ut och tusentals använder dom och inte har problem men 3 samma dårar säger att det inte fungerar vid varje uppdatering helst i 4-5 olika facebook grupper, och så frågar folk ut dom om vad som händer och inte sällan så har man inte förstått grundläggande funktioner i hur appen funkar eller hur grejerna fungerar och än mindre ens följt online gör så här i appen utan gjort på nåt helt annat vis..
Har själv tittat på Mammotion men har blivit lite rädd när jag läser om alla problem som användare fått vid programuppdateringar. Robotar som gått bra kan plötsligt inte ladda längre eller stannar bara för att uppdatering påverkat känsligheten på AI vision. Andra problem är plastdetaljer som lossnat och framför allt imman innanför AI Vision kameralinsen. Känns som bristande kvalitet på komponenter och programutvecklare men detta är tyvärr inte Mammotion ensamma om.
Tror inte att alla dessa inlägga som kommer från olika individer i olika länder beror på att användaren har gjort något fel. framför allt inte imma innan för linsen. Känns som man växte snabbt och ska tillverka volym och då brister kvalitén en aning.
Tyvärr verkar detta vara ett problem med de flesta robotmärken idag och helt klart är att inäggen nästan uteslutande består av kritik/fel på produkten. Sällan någon gör ett inlägga skriver hur nöjd hen är med sin robot (förutom detta inlägg).😀
Ett annat problem är bristen på serviceställen som jag inte förstår varför tillverkarna endast tecknar avtal ett servicebolag. Vore väl betydligt bättre att ha ett paraply av lokala återförsäljare/serviceställen men det är väl en konsekvens av dagens IT samhälla där allt ska klöpas online. Att skicka in sin robot med posten känns extremt opraktiskt.
Ej inbyggt 4G, inte på denna iaf. Finns möjligen som tillval. Både klipparen och laddaren pratar med Wifi, men det verkar fungera att styra klipparen även när den är utom räckhåll för Wifi. Så jag antar att den går via laddstationen på något sätt i det läget.R RLS skrev:Låter lovande. Den har väl inbyggt 4G abbonemang eller hur? Så inget abbonemang som behöver förnyas.
Kan du från appen nå roboten från appen fastän när du endast har mobilt internet och Roiboten utom räckhåll för Wifi?
Var köpte du den och hur gör man vi eventuell service eller grantiärende på den?
Fortsatt nöjd med den ?
Fortsatt nöjd.
Köpte den på Netonnet. Gissar att man får kontakta Worx när det blir problem.
Tusen tack för återkopplingen!A astrand skrev:Ej inbyggt 4G, inte på denna iaf. Finns möjligen som tillval. Både klipparen och laddaren pratar med Wifi, men det verkar fungera att styra klipparen även när den är utom räckhåll för Wifi. Så jag antar att den går via laddstationen på något sätt i det läget.
Fortsatt nöjd.
Köpte den på Netonnet. Gissar att man får kontakta Worx när det blir problem.
Då ska jag åka iväg imorgon och köpa en WR141E.
Såg att det stod förljande information om Worx hemsida på Landroid Vision Cloud 4WD:
Vision Cloud-modeller ansluter via ditt Wi-Fi hemma eller via inbyggd 4G. Med Wi-Fi-modeller ansluts laddstationen till ditt nätverk. Med 4G-modeller ingår SIM-kort och dataplan. Inga abonnemang. Inga förnyelser. Inga dolda avgifter.
Tror att detta användfs för att få tillförlitkig netRTK positionering.
Hur har det fungerat för dig med din nya WR341?A astrand skrev:
Är du fortsatt nöjd med klippresutatet och hur stor gräsmatta klipper du och hur lång tid tar det att klippa det gräs du har?
Kan man välja om den ska klippa i ränder eller oregelbundet som dom med begränsningskabel?
Tack för svar.
Jag köpte en för 1000m2 idag men den vägrar starta innan och säger otillräckligt ljus även om jag har schemalagt den på att starta nu på kvällen.
Enligt instruktion ska den gå igång fast det är mörkt.
Jag köpte en för 1000m2 idag men den vägrar starta innan och säger otillräckligt ljus även om jag har schemalagt den på att starta nu på kvällen.
Enligt instruktion ska den gå igång fast det är mörkt.
Samma problem här och det skall ju vara lampor som tänds på kväll/natt 🫤M Micke jonsson2jockejonson skrev: