Jag kanske har något i den dimensionen. Ska kolla imorgon om intresse finns.

T Thomas_Blekinge skrev:
Jag kanske har något i den dimensionen. Ska kolla imorgon om intresse finns.
Åhå, vad snällt. Vore snyggt med 4 men annars tar jag 2.5an, känner ändå att jag kan sova tryggt med den.

M Micke_xyz skrev:
(Eh, allt arbete ska göras i Thailands ambassad som jurudiskt sett tillhör Thailand där behörighet som bekant inte krävs)
Thailands ambassad har varit hemma hos mig oxo måste jag nog erkänna.

• Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Tyvärr. Bara några stumpar 4 mm2 EK.

T Thomas_Blekinge skrev:
Tyvärr. Bara några stumpar 4 mm2 EK.
Tack ändå. Jag kör med 2.5-kvadraten. Skulle ju kunna köra dubbla kablar... Men då behöver jag en separat dosa att skarva i... Ja jag får se hur jag gör.

Jag är nöjd med alla svar i alla fall, tackar!

Krångla inte till det. Kör med 2.5 kvadrat.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M Micke_xyz skrev:
Tack ändå. Jag kör med 2.5-kvadraten. Skulle ju kunna köra dubbla kablar... Men då behöver jag en separat dosa att skarva i... Ja jag får se hur jag gör.

Jag är nöjd med alla svar i alla fall, tackar!
Dubbla kablar är INGET du ens ska tänka på i den typen av jobb.
Ps
Du kan säkert köpa 1 meter hos en elgrossist, men troligen måste dom beställa hem och troligtvis blir det lite dyr meter.

Ja, jag inser att det inte va rimligt. Enkel 2.5 blir det!

• Gilla
GK100
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har MQQ med 4mm2 till skyddsbrytaren för värmepumpen, avsäkrat med 20 A.

R Robin Lindberg skrev:
Du behöver nog inte ens kliva in o industrin, kika in i ett vanligt fläktrum/undercentral inom normal fastighet där en firma som normalt utför el i styr installationer så hittar man denna installation med gummikabel.

Vart kanske mer greppbart för alla andra då vi faktiskt pratar värmepump, och inte en packmaskin :)
Det räcker att komma hem till mig och se på markiserna (gummikabel till kopplingsdosa m förskruvning), eller varför inte fasadstrålkastaren, eller ventilationsfläkten. Den sitter på vinden som inte når upp till "fläktrums"-nivån. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.