Tycker inte det är några oklarheter?E El-Löken66 skrev:
Badet får gå på 3fas gruppen och sen får dom sätta upp ett nytt uttag på egen säkring till uteköket
Om det inte fanns några oklarheter fanns väl heller ingen tråd.nino skrev:
Installationen är kanske tipp-topp men när jag hör spabad kopplad med gummikabel utomhus ringer några varningsklockor.
Mycket möjligt att elektriker på plats väljer att dra ut en ny matning men är detta jobbigt och du inte förberett något är det mycket möjligt att denne kommer tycka den splittrade trefas lösningen är bäst, ditt val oavsett.
Utan ens ett foto är det endast vilda spekulationer här ifrån därav att du rekommenderas ta dit el kunnig personal.
Frågan var ju om jag kunde använda en fas feån 3fasen till ett 220 uttag och det tycker jag att jag fått svar på att jag ej bör göra
Vilken kabel ska användas mellan bad och brytare då?
Badet köptes av en fd säljare som bytt kabel så den trodde jag var ok.
Nja centralen sitter inte speciellt långt undan och det är genom ett pannrum så det behöver inte vara supersnyggt.
Vet inte vad jag ska ta kort på?
En gummikabel som går från ett bad till ett 3fas uttag i ett garaget är väl inte mycket att titta på?
3fas uttaget i garaget ska kopplas bort och dras vidare till brytaren
Nja centralen sitter inte speciellt långt undan och det är genom ett pannrum så det behöver inte vara supersnyggt.
En gummikabel som går från ett bad till ett 3fas uttag i ett garaget är väl inte mycket att titta på?
Mycket möjligt att allt är okej Niño, men bara för att något är bytt måste det inte vara bra.nino skrev:
Frågan var ju om jag kunde använda en fas feån 3fasen till ett 220 uttag och det tycker jag att jag fått svar på att jag ej bör göra
Det verkar ju ändå att du har en del koll på läget så jag tvivlar inte på att det blir bra i slutändan.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Jag ser inga konstigheter med en gummikabel som anslutningskabel utomhus om brytaren är placerad omedelbart intill. Men badet är väl permanent placerat så det skulle nog fungera med en installationskabel också.
Då är saken biff ju, gärna grillad medium tack.nino skrev:
En kastad blick från honom på plats ger tiotusen gånger mer information än vad vi här på forumet vet just nu, det är bara vilda spekulationer baserade på hur bild fantasi medlemmarna här har.
Bra av dig att kolla upp förutsättningarna i vilket fall.
Klicka här för att svara