Så då var badrummet klart.
På ett ställe mitt i rummet är det dock ett fogsprång på 3 mm. Se bild. I övrigt är det ok.
Plattorna är 10x10
Under finns flyspackel, elslinga och tätskiktsfolie.
Jag har några frågor vad ni tycker här i formuet
1 Har det betydelse för försäkringen?
2 Jag har kontaktat plattsättaren som är med i BKR men han har inte återkommit ännu. (Det är söndag så det är väl rimligt) Jag vill ju att det åtgärdas och jag undrar hur stor del av beloppet jag bör hålla inne på att betala.
3 Hur rättar man det på bästa vis? Går det att knacka bort plattorna och lägga nya?
Jag kommer såklart höra vad plattsättaren föreslår, men vad är realistiskt
På ett ställe mitt i rummet är det dock ett fogsprång på 3 mm. Se bild. I övrigt är det ok.
Plattorna är 10x10
Under finns flyspackel, elslinga och tätskiktsfolie.
Jag har några frågor vad ni tycker här i formuet
1 Har det betydelse för försäkringen?
2 Jag har kontaktat plattsättaren som är med i BKR men han har inte återkommit ännu. (Det är söndag så det är väl rimligt) Jag vill ju att det åtgärdas och jag undrar hur stor del av beloppet jag bör hålla inne på att betala.
3 Hur rättar man det på bästa vis? Går det att knacka bort plattorna och lägga nya?
Jag kommer såklart höra vad plattsättaren föreslår, men vad är realistiskt
För det här felet så knackade de upp plattorna och bytte dem.
Fixen hann precis torka kvällen innan räkningen skulle betalas.
Jag gick in i badrummet och satte på duschen och konstaterade att det var bakfall och vattnet inte rann ner i brunnen utan ut i vardagsrummet.
Så där var fler fel än fogsprånget.
Till sist gjordes allt om. Efter mycket dividerande..
Jag gick in i badrummet och satte på duschen och konstaterade att det var bakfall och vattnet inte rann ner i brunnen utan ut i vardagsrummet.
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tragiskt att folk har så svårt och kolla fallet INNAN det ska fuktskyddas så de kan korrigera det redan då.G gmange skrev:För det här felet så knackade de upp plattorna och bytte dem.
Istället riskerar de extremt mycket mer jobb och framförallt besvikna och irriterande kunder.
Har sysslat med badrum i 20år och aldrig haft ett problem med fallen så det är inte så svårt om man låter det få ta lite tid istället för att hasta fram det.
Själv föredrar jag oftast att flyta ett badrum i 3 omgångar vilket många skrattar åt men som sagt... aldrig haft några problem med felaktiga fall heller.
(En anledning är också att skona ryggen som inte klarar att blanda/flyta för många säckar i taget längre.)
1. Prima ordentligt
2. Mät ut och skriv färdiga höjder med tusch på golvet (typ max 40-50cm mellan varje)
3. Lägg elslingan som de flesta vill ha idag
4. Sätt ut nivåraketer där höjderna skrivits
5. Flyt en lös blandning över elslingorna och låt torka
6. Prima igen
7. Stäng av duschzonen med avstängningslist, flyt resterande golvet och låt torka
8. Dra bort avstängningslist och prima övergången
9. Flyt lokalfallet i duschzonen
KLART och perfekt
Klicka här för att svara