1 689 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Husqvarna med Epos eller Mammotion Luba 3
Någon som har erfarenhet av Luba 2 och Husqvarna Epos?
Funderar mellan Husqvarna 320 Nera med Epos och Husqvarna cloud för ca 35000 eller Mammotion Luba 3 för 30000.
Vilken är bäst om man inte behöver 4-hjulsdriften som Luba har? Vill ha en klippare som bara går och inte behöver tillsyn hela tiden för den fastnat eller tappat signalen från satelliter.
Funderar även på vilket märke som tex klarar köra nära huset utan att tappa signalen från satelliter och bli stillastående. Verkar som installationsmanualen för Husqvarna vill att man inte lägger virtuella slingan för nära huset vilket gör hela funktionen lite meningslös tycker jag. Hur är detta i verkligheten?
Hur klarar Luba 2/3 detta?
Funderar mellan Husqvarna 320 Nera med Epos och Husqvarna cloud för ca 35000 eller Mammotion Luba 3 för 30000.
Vilken är bäst om man inte behöver 4-hjulsdriften som Luba har? Vill ha en klippare som bara går och inte behöver tillsyn hela tiden för den fastnat eller tappat signalen från satelliter.
Funderar även på vilket märke som tex klarar köra nära huset utan att tappa signalen från satelliter och bli stillastående. Verkar som installationsmanualen för Husqvarna vill att man inte lägger virtuella slingan för nära huset vilket gör hela funktionen lite meningslös tycker jag. Hur är detta i verkligheten?
Hur klarar Luba 2/3 detta?
Det är väl för L- och U-formade hus som HQ har ganska stor marginal. Sedan om det är överdrivet eller inte har jag ingen koll på. Min 430X har virtuella gränser typ 30 cm från huset och typ 0 cm från en friggebod.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 279 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 279 inlägg
Väljer du Luba 3 så har den all upptänklig navigation du kan tänkas drömma om .
Den väljer själv vilken metod (av 3 st möjliga) som blir lämpligast .
netRTK - kamera - 360 LiDAR
Detta sekundsnabbt i realtid .
Har själv en Luba 2 X (2025) och kör med netRTK via 4G , blir nog via WiFi detta år .
Har ingen komplicerad yta att klippa med många hinder eller träd .
Fungerar perfekt för mig .
Klipper ca 40-50 cm från mitt hus , 1,5 pl , ngr cm från ett växthus , ngr cm från en trapp .
Gräsmattan är på 3 sidor av mitt hus .
Den väljer själv vilken metod (av 3 st möjliga) som blir lämpligast .
netRTK - kamera - 360 LiDAR
Detta sekundsnabbt i realtid .
Har själv en Luba 2 X (2025) och kör med netRTK via 4G , blir nog via WiFi detta år .
Har ingen komplicerad yta att klippa med många hinder eller träd .
Fungerar perfekt för mig .
Klipper ca 40-50 cm från mitt hus , 1,5 pl , ngr cm från ett växthus , ngr cm från en trapp .
Gräsmattan är på 3 sidor av mitt hus .
Redigerat:
Klicka här för att svara