C
N Nalleman64 skrev:
Precis som de övriga punkterna på listan verkar göra ditt val av smiley mycket välmotiverat.
Det är ju raljerande så klart, men lite intressant ändå att en organisation som EENA uttrycker sig så i en officiell presentation.

N
C cpalm skrev:
Det är ju raljerande så klart, men lite intressant ändå att en organisation som EENA uttrycker sig så i en officiell presentation.
Det var det jag tyckte också.

G Granström2 skrev:
Telia bevarar 2G ett år till så skifta över till Fello som operatör, dotterbolag till Telia.
Är väl nästa två år "slutet av 2027".

I
pacman42 pacman42 skrev:
Det skulle vara barnsligt enkelt att lösa 112 via Internet-anslutningen om man vill,
Skulle detta fungera automatiskt utan att användarna behöver göra något speciellt när de ska ringa 112?
Jag tänker på äldre människor och stressen vid en nödsituation.

I Incinerator skrev:
Skulle detta fungera automatiskt utan att användarna behöver göra något speciellt när de ska ringa 112?
Jag tänker på äldre människor och stressen vid en nödsituation.
Ja, det skulle gå väldigt lätt. En uppdatering av mjukvaran i telefonen behövs, så det är ingen lösning för situationen just nu, men det visar på hur fel man tänkte rörande telefonin från början. Man trodde nog att den skulle fortsätta aatt generera pengar åt operatörerna.

Min misstanke är att man inte löser denna frågan i 6G heller, det blir nog tidigast i 7G som man kommer att bestämma sig för att kasta ut IMS.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
C
pacman42 pacman42 skrev:
Ja, det skulle gå väldigt lätt.
Sen är det ju inte primärt en teknisk utmaning. När massa aktörer från hela världen deltar i en standardiseringsprocess kommer det alltid att dyka upp en massa udda krav och idéer. Inte minst får man betänka att det inte är ett nuläge, utan framtidens teknik som skall definieras. Dessa standarder tenderar alltid att bli mastodontiska och superkomplicerade. Sen blir det ett tekniskt problem när alla skall implementera standarden och ingen är komplett eller felfri.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Sen är det ju inte primärt en teknisk utmaning. När massa aktörer från hela världen deltar i en standardiseringsprocess kommer det alltid att dyka upp en massa udda krav och idéer. Inte minst får man betänka att det inte är ett nuläge, utan framtidens teknik som skall definieras. Dessa standarder tenderar alltid att bli mastodontiska och superkomplicerade. Sen blir det ett tekniskt problem när alla skall implementera standarden och ingen är komplett eller felfri.
Ja, så är det. Sedan vill alla aktörer ha med så många av sina patent som möjligt i standarden och de vill ha med sina förslag i den också, delegaterna får ju lön efter hur bra de lyckas också.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Har du aldrig bytt batteri.
Just nu får man en motorola moto G15 för under 1100kr på power.
Bra tillfälle å byta.
Mycket mobil för pengarna.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag köpte en Nothing Phone 3a för 3500kr. Sjukt bra telefon för de pengarna.

I
Jag hörde att Teslas ägare skulle komma med en mobil ganska snart nu som skulle vara mycket kompetent, långt över iPhone och Samsungs värsta men till mindre än halva deras pris, sant eller inte det vet jag ej.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag köpte en Nothing Phone 3a för 3500kr. Sjukt bra telefon för de pengarna.
Ingen telefon jag hör talas om 😇 men verkar ju intressant och fräck design.
”Nothing utlovar tre år av Android-uppdateringar och sedan ytterligare tre år av säkerhetsuppdateringar, för totalt sex år. Det finns bättre mobiler på den punkten i prisklassen, men också mycket sämre”.

Unikt namn
I Incinerator skrev:
Jag hörde att Teslas ägare skulle komma med en mobil ganska snart nu som skulle vara mycket kompetent, långt över iPhone och Samsungs värsta men till mindre än halva deras pris, sant eller inte det vet jag ej.
Xphone? 😆

Den är säkert xbra.

I Incinerator skrev:
Det har han sagt i tio år ungefär...

pacman42 pacman42 skrev:
Det har han sagt i tio år ungefär...
Tesla powerwall, fjärravstängning eftersom dom kan orsaka brand

• Tidningsartikel med text om Tesla Powerwall 2, fjärravstängning av batterier för att motverka brandrisk, samt rättsliga åtgärder mot företaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.