15 123 läst ·
379 svar
15k läst
379 svar
2G/3G stängs ner 2025
Tja, vad är en bra "mobil", det minsta min används till är att ringa. Kamera och fotoredigering är jag villig att betala extra för.
Så svaret finns i vad prylen som kallas för "mobil" används till och vad man värderar av funktionerna.
Så svaret finns i vad prylen som kallas för "mobil" används till och vad man värderar av funktionerna.
Mobiltelefonen som jag behöver måste gå att ringa från och ringa till, skicka och ta emot textmeddelanden med, lagra telefonnummer i och så måste den tåla att falla två våningar ned i ett betonggolv och att ligga i fickan när man blir genomvåt av regn och så måste den fungera med grova skitiga fingrar.
Varför finns det ingen sådan på marknaden? Bara en massa trams.
H heimlaga skrev:Mobiltelefonen som jag behöver måste gå att ringa från och ringa till, skicka och ta emot textmeddelanden med, lagra telefonnummer i och så måste den tåla att falla två våningar ned i ett betonggolv och att ligga i fickan när man blir genomvåt av regn och så måste den fungera med grova skitiga fingrar.
det finns, du vill bara inte betala vad en sådan kostar….H heimlaga skrev:Mobiltelefonen som jag behöver måste gå att ringa från och ringa till, skicka och ta emot textmeddelanden med, lagra telefonnummer i och så måste den tåla att falla två våningar ned i ett betonggolv och att ligga i fickan när man blir genomvåt av regn och så måste den fungera med grova skitiga fingrar.
Det låter som att du skulle ha en R 250H heimlaga skrev:Mobiltelefonen som jag behöver måste gå att ringa från och ringa till, skicka och ta emot textmeddelanden med, lagra telefonnummer i och så måste den tåla att falla två våningar ned i ett betonggolv och att ligga i fickan när man blir genomvåt av regn och så måste den fungera med grova skitiga fingrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hajfenan fungerade också braI Incinerator skrev:
Den var extremt populär på andrahandsmarknaden då den var extremt tålig. Jag har hört historier om sådana som tappats bort på piren och sedan har hittats vid ebb, telefoner som legat ute i regn ett par dagar i skogen innan man slutligen hittade dem osv.
Även denna var väldigt tålig när man tappade den ett par våningar. Själv tappade jag en GH888 tre våningar på jobbet, batteriet lossnade, men när jag stoppat i det så fungerade den som vanligt.
Min tidigare S20FE ramlade från biltak i 60 km/h ned i asfalt och hittade den tre dagar senare utanför asfaltskanten med hjälp av Google, bara ett spräckt skyddsglas och ett litet märke i hörnet, men hade redan köpt en ny.😃 Men den nya hade bättre kamera.😉
Det finns ett helt gäng faktiskt.H heimlaga skrev:
Utgår från att du vill ha en osmart lur med knappsats.
Kolla:
Sonim XP100 4G
UleFone Armor Mini
TCL OneTouch
Maxcom Strong
Crosscall Core
MyPhone Hammer Rock
+ diverse Kina-telefoner som inte säljs över disk här
H heimlaga skrev:Mobiltelefonen som jag behöver måste gå att ringa från och ringa till, skicka och ta emot textmeddelanden med, lagra telefonnummer i och så måste den tåla att falla två våningar ned i ett betonggolv och att ligga i fickan när man blir genomvåt av regn och så måste den fungera med grova skitiga fingrar.
Finns smarta också... kollade på Cat och BlackviewH heimlaga skrev:
Ja, då finns det ännu mer att välja på. Jag har själv en Blackview n6000. Men den får nog räknas till "Kinatelefonerna". Inget fel på hårdvaran och funktionen, största bristen är att du i praktiken inte får några säkerhetsuppdateringar till Android. Och när de väl gjorde en uppdatering nyligen hade de smugit in ett antal "adware"-appar i distributionen som inte går att avinstallera 🤬Cheesen skrev:
Så skall man köra "smart" rekommenderar jag att välja en mer välkänd tillverkare.
En liten uppdatering, rena falsarier av mobilbranschen om vad som fungerar eller inte fungerar, efter att ha satt i mitt nya simkort från en ny operatör så dök det upp en 4G symbol vid luren, så inga problem med att ringa med 4G med min gamla mobil trots att den enligt branschen inte skulle fungera!I Incinerator skrev:
Nu undrar jag hur många människor i Sverige som har blivit lurade av oseriösa operatörer att köpa en ny mobil? Det är garanterat miljoner i vinst på överprisade mobiler som folk betalar några hundra i månaden i flera år för.
I mitt fall så är skojarna Hallon som ägs av Tre, nu har jag Fello.