28 342 läst ·
82 svar
28k läst
82 svar
200.000 kr offert takbyte sommarstuga. Är det rimligt?
Man blir ju rädd när man ser hur priset ökat. Vi bytte tak i mina föräldrars hus för 13 år sedan. 180m2. Totala kostnaden blev exakt 100 000. Man blir lite mörkrädd faktiskt.
Ja den största prisökning kom när kriget i Ukraina bröt ut. Tex materialbrist. Kul för alla som byggde hus 2023...H HeadQuaker skrev:
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Bra pris. Med tanke på vad som skall göras .
Hej, jag tycker inte att det är rimligt.
Jag och min fru la om taket på ett exakt lika stort hus på enklaste sätt med takpapp. Om jag mins rätt kostade materialet 15.000 kr. Hur som helst kom jag fram till att jag inte hade gjort jobbet åt någon annan för under 50.000 svart
Började med takplåtarna i nederkant för att sedan rulla mig uppåt till taknocken.
Det är enkelt men ändå inte, rullarna vägde en del, men sen handlar det mest om att mäta, rulla ut skruva fast limma färdiga limrämsor som är på takpappet. Lite skarvar och tätningar med asfalts takmassa.
Sen ska vindskivor på plats med plåt ovanpå.
Man måste vara två glada personer med lite tålamod.
Hur som hest, ta in minst två offerter till!❤️
Jag och min fru la om taket på ett exakt lika stort hus på enklaste sätt med takpapp. Om jag mins rätt kostade materialet 15.000 kr. Hur som helst kom jag fram till att jag inte hade gjort jobbet åt någon annan för under 50.000 svart
Började med takplåtarna i nederkant för att sedan rulla mig uppåt till taknocken.
Det är enkelt men ändå inte, rullarna vägde en del, men sen handlar det mest om att mäta, rulla ut skruva fast limma färdiga limrämsor som är på takpappet. Lite skarvar och tätningar med asfalts takmassa.
Men det är ju fortfarande inte i närheten av den omfattning som beskrivs i första inlägget. Så det blir ju inte direkt jämförbart.A Albtin skrev:Hej, jag tycker inte att det är rimligt.