nino nino skrev:
Var i Dalarna är det
Älvdalen

• Gilla
nino
  • Laddar…
är det en lokal firma?

Man blir ju rädd när man ser hur priset ökat. Vi bytte tak i mina föräldrars hus för 13 år sedan. 180m2. Totala kostnaden blev exakt 100 000. Man blir lite mörkrädd faktiskt.

• Gilla
hemmahoskarlsson
  • Laddar…
M maria01 skrev:
gör det själv om hon klara det så kan du med
Det kan jag, men kan hon tänka sig att arbeta för den summan är jag mer än villig att leja bort det den dagen det är dags

Lemans Lemans skrev:
Det kan jag, men kan hon tänka sig att arbeta för den summan är jag mer än villig att leja bort det den dagen det är dags
så du tycker 200.00kr är värt det

H HeadQuaker skrev:
Man blir ju rädd när man ser hur priset ökat. Vi bytte tak i mina föräldrars hus för 13 år sedan. 180m2. Totala kostnaden blev exakt 100 000. Man blir lite mörkrädd faktiskt.
Ja den största prisökning kom när kriget i Ukraina bröt ut. Tex materialbrist. Kul för alla som byggde hus 2023...

M maria01 skrev:
så du tycker 200.00kr är värt det
Jämfört med vad?

S Stuff skrev:
Jämfört med vad?
såg du inte hur liten stugan är

• Gilla
sturnus
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Såg du inte hur taket såg ut, utbyggnader, ränndalar? Sånt tar ju extra tid...

• Haha
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Jo. Men det var också många moment.

Det skulle inte ta tanten 3 dagar att fixa iaf. Snarare 3 veckor

• Gilla
L8ttas
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Jo. Men det var också många moment.

Det skulle inte ta tanten 3 dagar att fixa iaf. Snarare 3 veckor
varför svara du inte på frågan först? så du tycker 200.00kr är värt det

• Haha
L8ttas
  • Laddar…
M maria01 skrev:
varför svara du inte på frågan först? så du tycker 200.00kr är värt det
Nej verkligen inte. Det är bara att elda upp skiten 😂

• Arg
Kashew
  • Laddar…
Bra pris. Med tanke på vad som skall göras .

• Gilla
L8ttas
  • Laddar…
Hej, jag tycker inte att det är rimligt.

Jag och min fru la om taket på ett exakt lika stort hus på enklaste sätt med takpapp. Om jag mins rätt kostade materialet 15.000 kr. Hur som helst kom jag fram till att jag inte hade gjort jobbet åt någon annan för under 50.000 svart:)

Började med takplåtarna i nederkant för att sedan rulla mig uppåt till taknocken.
Det är enkelt men ändå inte, rullarna vägde en del, men sen handlar det mest om att mäta, rulla ut skruva fast limma färdiga limrämsor som är på takpappet. Lite skarvar och tätningar med asfalts takmassa.

Sen ska vindskivor på plats med plåt ovanpå.

Man måste vara två glada personer med lite tålamod.

Hur som hest, ta in minst två offerter till!❤️

• Gilla
maria01
  • Laddar…
A Albtin skrev:
Hej, jag tycker inte att det är rimligt.

Jag och min fru la om taket på ett exakt lika stort hus på enklaste sätt med takpapp. Om jag mins rätt kostade materialet 15.000 kr. Hur som helst kom jag fram till att jag inte hade gjort jobbet åt någon annan för under 50.000 svart:)

Började med takplåtarna i nederkant för att sedan rulla mig uppåt till taknocken.
Det är enkelt men ändå inte, rullarna vägde en del, men sen handlar det mest om att mäta, rulla ut skruva fast limma färdiga limrämsor som är på takpappet. Lite skarvar och tätningar med asfalts takmassa.

Sen ska vindskivor på plats med plåt ovanpå.

Man måste vara två glada personer med lite tålamod.

Hur som hest, ta in minst två offerter till!❤️
Men det är ju fortfarande inte i närheten av den omfattning som beskrivs i första inlägget. Så det blir ju inte direkt jämförbart.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.