Jag har lagt golvvärmen i glespanel+plåtar. Ovan det har jag lumpapp och sedan 14mm parkett tvärs glespanelen.

Själva glespanelen är stum och fin, men inte helt jämn vilket är som man kan förvänta sig. En glespanel blir inte som en spånskiva såklart. Dock känns det igenom parketten, det sviktar lite här och där, inget som egentligen känns, men syns tydligt om man står en bit ifrån när någon annan går.

Är detta något man får ta när man väljer detta förläggningssätt, eller har någon lyckats få det helt perfekt på detta sätt?

Vad är mina alternativ om jag skulle vilja lägga under något för att få det jämnare? Ett alternativ jag funderat på är att lägga 6mm gips från gyproc som tydligen ska vara OK under golv. Frågan är om det hjälper något, jag är tveksam....

Jag är inte sugen på något tjockare ovanpå, då jag vill ha golvvärmen så effektiv som möjligt.

Vad är det för cc på bjälklaget? Vad är det för tillverkare av golvet?

Jag har samma lösning som dig fast med 12mm golvgips på glespanelen. Är väldigt nöjd!

Det är c/c 600, men det är uppreglat på betong, och därmed är glespanelen stum. Det är inte panelen i sig som sviktar.

Golvet är Kährs parkett.

Håkansson_: Hur har du fäst gipsen? Skruvat?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.