Chrissofsweden skrev:
Och där brast min kunskap! Filtret är jag med på men resten ligger utanför mitt område. Blir det verkligen jordbrum i ett system som inte har någon jord eller skärmning i kablarna? Antennkabeln har konverterats till RCA.
"Brummet" blir inte klassiskt 50Hz-nätbrum utan diverse störningar som kommer från hur strömförbrukningen på burkarna varierar. TV'n drar nog ganska konstant ström medan spelet kan nog variera beroende på cpu/gpu-belastning för ögonblicket.

Chrissofsweden skrev:
Sen undrar jag varför DC/DC ska sitta bakom TVn när det är konsolen som ska ha 9V? Det viktigaste ät väl att undvika långa kablar mellan 12V -> DC/DC -> konsol?
:)
Jag menar alltså fysiskt och inte elektriskt bakom TV'n. Alltså 12V in på TV'n precis som idag, men montera också DC-DC-omvandlaren rent fysiskt bakom TV'n kopplad till 12V-ledningarna så nära TV'ns 12V-kontakt som möjligt, och ha också så korta kablar som möjligt dels för 9V från omvandlaren till spelet och dels från spelet till ingången på TV'n.

Men obs att allt det här kvittar ifall du kör RF out på spelet / analog antenn in på TV'n och dessutom har ett "jordlyft-filter" på antennsladden, typ ett sånthär:
http://www.computeruniverse.net/products/e90187114/hama-mantelstromfilter-koax.asp

yxis skrev:
"Brummet" blir inte klassiskt 50Hz-nätbrum utan diverse störningar som kommer från hur strömförbrukningen på burkarna varierar. TV'n drar nog ganska konstant ström medan spelet kan nog variera beroende på cpu/gpu-belastning för ögonblicket.

Jag menar alltså fysiskt och inte elektriskt bakom TV'n. Alltså 12V in på TV'n precis som idag, men montera också DC-DC-omvandlaren rent fysiskt bakom TV'n kopplad till 12V-ledningarna så nära TV'ns 12V-kontakt som möjligt, och ha också så korta kablar som möjligt dels för 9V från omvandlaren till spelet och dels från spelet till ingången på TV'n.

Men obs att allt det här kvittar ifall du kör RF out på spelet / analog antenn in på TV'n och dessutom har ett "jordlyft-filter" på antennsladden, typ ett sånthär:
[länk]
Jag kör RF out och antenn in på TVn :) Men jag skulle ju kunna spotta dit ett mantelströmfilter utifall att! Tack för all hjälp! Det kommer bli ca. 60cm kabellängd som max. En hylla under TVn går tyvärr bort.

Tack för all hjälp! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.