5 954 läst ·
16 svar
6k läst
16 svar
12V till 9V DC/DC Converter
"Brummet" blir inte klassiskt 50Hz-nätbrum utan diverse störningar som kommer från hur strömförbrukningen på burkarna varierar. TV'n drar nog ganska konstant ström medan spelet kan nog variera beroende på cpu/gpu-belastning för ögonblicket.Chrissofsweden skrev:
Jag menar alltså fysiskt och inte elektriskt bakom TV'n. Alltså 12V in på TV'n precis som idag, men montera också DC-DC-omvandlaren rent fysiskt bakom TV'n kopplad till 12V-ledningarna så nära TV'ns 12V-kontakt som möjligt, och ha också så korta kablar som möjligt dels för 9V från omvandlaren till spelet och dels från spelet till ingången på TV'n.Chrissofsweden skrev:
Men obs att allt det här kvittar ifall du kör RF out på spelet / analog antenn in på TV'n och dessutom har ett "jordlyft-filter" på antennsladden, typ ett sånthär:
http://www.computeruniverse.net/products/e90187114/hama-mantelstromfilter-koax.asp
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jag kör RF out och antenn in på TVnyxis skrev:"Brummet" blir inte klassiskt 50Hz-nätbrum utan diverse störningar som kommer från hur strömförbrukningen på burkarna varierar. TV'n drar nog ganska konstant ström medan spelet kan nog variera beroende på cpu/gpu-belastning för ögonblicket.
Jag menar alltså fysiskt och inte elektriskt bakom TV'n. Alltså 12V in på TV'n precis som idag, men montera också DC-DC-omvandlaren rent fysiskt bakom TV'n kopplad till 12V-ledningarna så nära TV'ns 12V-kontakt som möjligt, och ha också så korta kablar som möjligt dels för 9V från omvandlaren till spelet och dels från spelet till ingången på TV'n.
Men obs att allt det här kvittar ifall du kör RF out på spelet / analog antenn in på TV'n och dessutom har ett "jordlyft-filter" på antennsladden, typ ett sånthär:
[länk]
Tack för all hjälp!
Klicka här för att svara