Hej på er
Jag kör XBMC på en ATV2 och är helnöjd, men har ett litet problem. Mina barn kan starta filmer som jag tycker att de inte borde se. Det går ju att sätta ett lösenord för uppstart men jag har inte lyckats göra så att vissa filmer är låsta
Går det att lösa på på något sätt ? ( hittar inget om det på wiki.xbmc.org )
Anders
Jag kör XBMC på en ATV2 och är helnöjd, men har ett litet problem. Mina barn kan starta filmer som jag tycker att de inte borde se. Det går ju att sätta ett lösenord för uppstart men jag har inte lyckats göra så att vissa filmer är låsta
Går det att lösa på på något sätt ? ( hittar inget om det på wiki.xbmc.org )
Anders
Öh. MediaPortal fungerar utmärkt med en Microsoft-fjärr (MCE remote)... Jag kör med det själv (eller, ja, jag kör med en MCE-mottagare men med en Logitech Harmony-fjärrMats skrev:
http://wiki.team-mediaportal.com/1_...figuration/MediaPortal_Configuration/8_Remote
Du kan ju köra med profiler (http://wiki.xbmc.org/index.php?title=profiles) men då får du se till att logga ut från kontot med hemska filmer.AW skrev:Hej på er
Jag kör XBMC på en ATV2 och är helnöjd, men har ett litet problem. Mina barn kan starta filmer som jag tycker att de inte borde se. Det går ju att sätta ett lösenord för uppstart men jag har inte lyckats göra så att vissa filmer är låsta
Går det att lösa på på något sätt ? ( hittar inget om det på wiki.xbmc.org )
Anders
Om det är av intresse så kan man i MediaPortal istället kräva PIN-koder på specifika mappar, eller på filmer med viss parental rating om man kör moving pictures-pluginet.
Nä, Det gör den inte. Man kan tex inte göra en uppdaterad kanalsökning utan att behöva starta konfigprogramet och det fixar man inte med fjärr enbart.stefancrs skrev:
Har hur många sådanna exempel som helst.
Intresset från utvecklarna att rätta till det har varit millt sagt magert men det finns ett hopp till V2
Uppdaterad kanalsökning? Hur ofta behöver du göra det? Att det kan vara bra med tangentbord/mus en gång om året eller så kan väl inte spela någon roll? (och man kan ju göra det via sin smartphone eller tablet om man nu absolut inte vill ha något tangentbord i hemmetMats skrev:
Jag kör inte TV-mottagning längre, men när jag gjorde så körde jag med For The Record, inte MediaPortals inbyggda.
Seg i starten - Hänger sig lite då och då vid filmstart - Dyker ganska ofta vid hyrning av filmer från tex headweb - Och rent generellt tycker jag att den är seg.tripptrapp skrev:
Körde Popcorn Hour förut och visst är boxee en uppgradering mot den men fortfarande inte så radikal mot som jag minns PH'n. Den var ju ganska okej även den.
Funkar ja. Supernöjd nej.
Vad tror ni om de nya pyttesmå Android-spelarna? Som denna och dess konkurrenter (se kommentarstråden): http://www.swedroid.se/test-av-mediaspelaren-tizzbird-stick-n1-android-for-teven/
Jag kör XOT-Uzg. Det är ett plugin som samlar mängder av play-kanaler. Där kan man filtrera efter tex. land för att få de kanaler som man själv tycker är relevanta. För sverige finns bl.a. SVT, TV3, TV4, Kanal5, TV6 mm. Även BBC går att få där, dock inte iPlayer (om man inte har en bra proxy).phl skrev:Är faktiskt riktigt sugen på att beställa en PulseBox bara för att testa. XBMC är ju både moget och trevligt att använda. Subtitles, videostöd etc fungerar utmärkt. Får lite känslan av att man möjligen lyckas köpa sig fri från strul genom att köra XBMC med Linuxdist och annan mjukvara tillhandahållen av samma företag som brandar och säljer hårdvaran. De har dessutom bra pris på sin barebone hela november. Det som får mig att inte beställa nu bums är att xbmc-svtplay endast funkar med XBMC 12 som ännu inte är släppt som stabil release.
Skulle inte spela någon roll för mig om jag fick sköta det via tangentbord, fjärrkontroll, tablet eller telefon. Jag skulle bli sjukt sned på att CD inte kan leverera sin tjänst på ett vettigt visMats skrev:
XBMC, http://wiki.xbmc.org/index.php?title=AirPlay.Nimajneb skrev:
Redigerat: