tripptrapp: det kan vara som du säger med frekvenserna, har faktiskt inte testat det så mycket så jag kan uttala mig exakt. vet bara att det finns.
 
Hej på er
Jag kör XBMC på en ATV2 och är helnöjd, men har ett litet problem. Mina barn kan starta filmer som jag tycker att de inte borde se. Det går ju att sätta ett lösenord för uppstart men jag har inte lyckats göra så att vissa filmer är låsta

Går det att lösa på på något sätt ? ( hittar inget om det på wiki.xbmc.org )

Anders
 
Jag kör htpc med Fjärr enbart.

Dock blev det MS inbyggda mediacenter då den funkar med fjärr. Mediaportal kräver tagentbord
 
AW skrev:
Hej på er
Jag kör XBMC på en ATV2 och är helnöjd, men har ett litet problem. Mina barn kan starta filmer som jag tycker att de inte borde se. Det går ju att sätta ett lösenord för uppstart men jag har inte lyckats göra så att vissa filmer är låsta

Går det att lösa på på något sätt ? ( hittar inget om det på wiki.xbmc.org )

Anders
Du kan ju köra med profiler (http://wiki.xbmc.org/index.php?title=profiles) men då får du se till att logga ut från kontot med hemska filmer.

Om det är av intresse så kan man i MediaPortal istället kräva PIN-koder på specifika mappar, eller på filmer med viss parental rating om man kör moving pictures-pluginet.
 
stefancrs skrev:
Öh. MediaPortal fungerar utmärkt med en Microsoft-fjärr (MCE remote)... Jag kör med det själv (eller, ja, jag kör med en MCE-mottagare men med en Logitech Harmony-fjärr :)).
[länk]
Nä, Det gör den inte. Man kan tex inte göra en uppdaterad kanalsökning utan att behöva starta konfigprogramet och det fixar man inte med fjärr enbart.
Har hur många sådanna exempel som helst.
Intresset från utvecklarna att rätta till det har varit millt sagt magert men det finns ett hopp till V2
 
Mats skrev:
Nä, Det gör den inte. Man kan tex inte göra en uppdaterad kanalsökning utan att behöva starta konfigprogramet och det fixar man inte med fjärr enbart.
Har hur många sådanna exempel som helst.
Intresset från utvecklarna att rätta till det har varit millt sagt magert men det finns ett hopp till V2
Uppdaterad kanalsökning? Hur ofta behöver du göra det? Att det kan vara bra med tangentbord/mus en gång om året eller så kan väl inte spela någon roll? (och man kan ju göra det via sin smartphone eller tablet om man nu absolut inte vill ha något tangentbord i hemmet :))
Jag kör inte TV-mottagning längre, men när jag gjorde så körde jag med For The Record, inte MediaPortals inbyggda.
 
tripptrapp skrev:
Slacker, vad hade du för problem med Boxee?
Seg i starten - Hänger sig lite då och då vid filmstart - Dyker ganska ofta vid hyrning av filmer från tex headweb - Och rent generellt tycker jag att den är seg.
Körde Popcorn Hour förut och visst är boxee en uppgradering mot den men fortfarande inte så radikal mot som jag minns PH'n. Den var ju ganska okej även den.

Funkar ja. Supernöjd nej.
 
J
phl skrev:
Är faktiskt riktigt sugen på att beställa en PulseBox bara för att testa. XBMC är ju både moget och trevligt att använda. Subtitles, videostöd etc fungerar utmärkt. Får lite känslan av att man möjligen lyckas köpa sig fri från strul genom att köra XBMC med Linuxdist och annan mjukvara tillhandahållen av samma företag som brandar och säljer hårdvaran. De har dessutom bra pris på sin barebone hela november. Det som får mig att inte beställa nu bums är att xbmc-svtplay endast funkar med XBMC 12 som ännu inte är släppt som stabil release.
Jag kör XOT-Uzg. Det är ett plugin som samlar mängder av play-kanaler. Där kan man filtrera efter tex. land för att få de kanaler som man själv tycker är relevanta. För sverige finns bl.a. SVT, TV3, TV4, Kanal5, TV6 mm. Även BBC går att få där, dock inte iPlayer (om man inte har en bra proxy).
 
Brukar bli en gång i månaden eller max varanann så har CD flyttat någonting
 
Mats skrev:
Brukar bli en gång i månaden eller max varanann så har CD flyttat någonting
Skulle inte spela någon roll för mig om jag fick sköta det via tangentbord, fjärrkontroll, tablet eller telefon. Jag skulle bli sjukt sned på att CD inte kan leverera sin tjänst på ett vettigt vis :) Men jag förstår dig.
 
wertok skrev:
+1 på den första intrycket yes denna löser allt men efter mycket fipplande så vet jag inte i vilken låda den samlar damm i nu.
-1 har kört min i 3-4 år och är jättenöjd (kör tv, receiver,ps3 och telia box med den)
 
Vilka mediaspelare förutom ATV klarar AirPlay?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.