Tagg: värmeväxlare
Här samlar vi allt om värmeväxlare.
Andra taggar som innehåller ordet värmeväxlare är: fjärrvärmeväxlare, plattvärmeväxlare, ventilationsvärmeväxlare, avloppsvärmeväxlare, värmeväxlare-vatten, flytt-av-värmeväxlare, läckage-värmeväxlare, vvx-värmeväxlare-solfångare, värmepump-värmeväxlare-gds-tidsstyrning-timpris, ftx-värmeväxlare-fläkt-woods-rdkm-acj-acjb
-
G
Värmesystem
Hej Jag planerar ett villabygge. ska bygga lösvirke i egen regi. Just nu funderar jag över värmesystem i huset. Jag bor i ett passivhus idag... -
A
Är denna ventilation rättkopplad?
Är verkligen denna FTX-ventilation med rotationsvärmeväxlare verkligen rättkopplad? I mina ögon ser det ut som friskluften sugs in, skickas genom... -
S
Byta till ftx rotationsvärmeväxlare
Har ett 2-planshus i Sthlm på 135 m2 med 20 år gammal värmeväxlare. Den har gjort sitt och ska bytas (sitter på vinden) i samband med... -
H
Fukt och avfrostningsproblem på FTX ventilationssystem m återving ABB Minimaster
Hej! Efter några veckor i nyköpt hus byggt -83 med FTX-ventilation kom plötsligt vatten ut via frontluckan. Vid skarven... -
L
FTX+LUFT/VATTEN eller BERGVÄRME?
Har i Stockholm ett 1 1/2 plans hus med källare från 40-talet, 180 kvm inklusive källaren. Har nu vattenburen elvärme, elräkning på 35000 inkl... -
E
önskar råd om ventilation.
Hej alla! första inlägget från mig men jag har läst forumet länge. Jag har precis köpt ett gammalt hus från -55 och är i full färd med att... -
M
Radonsanering med frånluft utan värmeväxlare?
Hej, Som radonsaneringsåtgärd har vi fått offererat en frånluftsfläkt som monteras på skorstenen (i kombination med fler friskluftsinsläpp) och... -
Värmeväxlare till vätskekylda datorer?
Funderar på att bygga om en del datorer där hemma till vätskekylda. Är det någon som sett lösningar för att ta tillvara denna värme till den... -
6
Nytt värmesystem pga gammal kombipanna
Jag har köpt ett hus från 1961 med en lika gammal kombipanna för el, ved och olja. Min tanke är att installera en Bodums kakelugn med en... -
J
Ny Värmeväxlare FTX-system ??
Hej Jag har ett FTX-system med en 25 år gammal värmeväxlare (mellan från- och tilluft). Kan man spara energi och pengar genom att byta ut...