Är installationen korrekt?

  • Antal röster
    6
Är verkligen denna FTX-ventilation med rotationsvärmeväxlare verkligen rättkopplad? I mina ögon ser det ut som friskluften sugs in, skickas genom värmeväxlaren och sedan går ut i skorstenen istället för att spridas till boutrymmena.

Vad säger ni?

/ Nicke
 
  • IMG_8264a.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_8244a.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_8260aa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
har inget svar tyvärr. men ville bara flika in om någon har en sprängskiss på hur det ser ut i värmeväxlaren. mvh Jan
 
Här är en principskiss på värmeväxlaren från flexit. Detta "hjul" står på höjden i min flexit.
 
  • untitled.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Friskluftskanalen och Frånluftskanalen ser rätt ut (sidan med två anslutningar).
Men helt rätt som du säger så har man förväxlat Avluft och Tilluft (sidan med 4'a anslutningar).
Så just nu kör man bara återluft i huset, frånluften som sugs i huset blåser man in som tilluft igen.
Flexit brukar ha små klisterlappar som sitter vid dom olika stosarna.
 
tackar =)
 
Fick du inte svar från Teknisk Service?;) De bilderna har jag sett tidigare denna vecka.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.