Tagg: värmepump
Här samlar vi allt om värmepump.
Andra taggar som innehåller ordet värmepump är: luftvärmepump, bergvärmepump, frånluftsvärmepump, luft-vatten-värmepump, luftvattenvärmepump, luft-luftvärmepump, värmepump-luft-vatten, poolvärmepump, jordvärmepump, luftluftvärmepump
-
Q
Byte från vedpanna till luftvatten, val av värmepump?
Hej! Jag håller på att planera för att byta ut mitt nuvarande värmesystem och skulle behöva lite input från er som har erfarenhet av... -
M
Varmvattenberedare med värmepump, erfarenheter
Hej, Vi står inför att eventuellt byta ut vår traditionella varmvattenberedare till en varmvattenberedare med värmepump + byta ut vår gamla luft... -
S
Värmepump litet nybyggt hus
Hej! Vårt nya hus ska snart resas. Ett "kataloghus", ej nyckelfärdigt. Huset är egentligen ett fritidshus men vi ska bo i huset permanent. 73... -
Vad är det som låter? NIBE F370 (CU 3X400V)
Hej, Har en NIBE F370 värmepump som låter konstigt. Det har låtit så i 3 dagar. Hittade inget online och det finns inga larm. Bar ligger på 0.5... -
Måste finnas smartare sätt att hantera kondensvätskan!?!
Det måste ju finnas ett smartare sätt att hantera kondensvätskan från värmepumpen? Glöm ju tömma spannet ideligen…. hur har ni löst det? -
H
Råd om läckande golvvärme
Jag märkte för någon dag sen att ena ventilen till golvvärmen hade läckt (märke efter rostvatten på en lapp). Kontaktade då LKsystems som rådde... -
L
Ostabil framledningstemperatur på CTC i350
Jag köpte ett hus nyligen som är utrustad med en CTC i350 tillsammans med en CTC ECOAIR 610M luft/vattenvärmepump. De senaste veckorna har jag... -
R
Energiförbrukningen har ej minskat markant efter inst. luft/vatten vp.
Hej, Vi har sedan mitten av 2024-12 installerat en luft/vattenvärmepump Thermia iTec Eco Compact 8kw. Tidigare har vi haft en elpatron... -
S
luft/vatten värmepump för mindre el förbrukning
Vilken luft/vatten värmepump är bra el för stort hus ? Hus är 260 kvm , och det räcker 200 liter vattentank för 8-10 person ? Om det inte räcker... -
B
Hur kontrollerar jag om mitt expansionskärl är trasigt?
När det är kallt ute och värmepumpen går för högrtryck är trycket nästan på 0. När det blir varmare och värmepumpen inte jobbar så hårt så ökar...