Hej! 👏

Vet inte om detta Ă€r rĂ€tt forumsdel eller om jag borde valt vĂ€rmepumpar men vi kör hĂ€r, kĂ€ndes mest rĂ€tt. 😁

Har en vÀn som har en Hydro Pro P14, R32 gas dÀr kretskortet hade pajjat. Fick testat med detta, och vÀrmepumpen hoppade igÄng igen. FÄr upp symbolen att poolen vÀrmer, men den vÀrmer inte, och jag kan inte Àndra mode med displayen.
Temp Out blir lÀgre Àn temp in och det kommer kallt vatten vid vattentillförseln, sÄ det kÀnns som att den kyler istÀllet. Allting Àr rÀtt kopplat som det var tidigare.

NĂ„gon som har nĂ„got tips? Är det sĂ„ enkelt att kretskortet inte Ă€r kompatibelt? FörstĂ„tt att det finns massa olika versioner, mjukvaror osv. Det "nya" jag fick Ă€r 3 Ă„r Ă€ldre Ă€n det som satt i, kĂ€nns som att det kan vara fel dĂ„ och det bara Ă€r att leta upp ett som Ă€r kompatibelt?

• Kretskort för poolvĂ€rmepump med flera komponenter och anslutningar, eventuellt problem med kompatibilitet för Hydro Pro P14.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kretskort för en Hydro Pro P14 vĂ€rmepump med flera kopplingsterminaler, etiketter och komponenter monterat pĂ„ en skyddande plastfilm.
    Skapa konto
  • Digital display pĂ„ vĂ€rmepump visar "Temp In 18.0°C" och "Temp Out 17.0°C" med symboler för olika funktioner och tiden "02:39".
    Skapa konto
Matteandersen Matteandersen skrev:
Hej! 👏

Vet inte om detta Ă€r rĂ€tt forumsdel eller om jag borde valt vĂ€rmepumpar men vi kör hĂ€r, kĂ€ndes mest rĂ€tt. 😁

Har en vÀn som har en Hydro Pro P14, R32 gas dÀr kretskortet hade pajjat. Fick testat med detta, och vÀrmepumpen hoppade igÄng igen. FÄr upp symbolen att poolen vÀrmer, men den vÀrmer inte, och jag kan inte Àndra mode med displayen.
Temp Out blir lÀgre Àn temp in och det kommer kallt vatten vid vattentillförseln, sÄ det kÀnns som att den kyler istÀllet. Allting Àr rÀtt kopplat som det var tidigare.

NĂ„gon som har nĂ„got tips? Är det sĂ„ enkelt att kretskortet inte Ă€r kompatibelt? FörstĂ„tt att det finns massa olika versioner, mjukvaror osv. Det "nya" jag fick Ă€r 3 Ă„r Ă€ldre Ă€n det som satt i, kĂ€nns som att det kan vara fel dĂ„ och det bara Ă€r att leta upp ett som Ă€r kompatibelt?
Hur kom man fram till att gamla kortet var trasigt? Ser ut som ett kraftkort och styrs av nÄgon annat kort med styrdator. SÄ svÄrt att tro att detta inte Àr rÀtt. Mjukvaran sitter nog ej pÄ detta kort. Dock ser man ej baksidan

H HÄbbe01 skrev:
Hur kom man fram till att gamla kortet var trasigt? Ser ut som ett kraftkort och styrs av nÄgon annat kort med styrdator. SÄ svÄrt att tro att detta inte Àr rÀtt. Mjukvaran sitter nog ej pÄ detta kort. Dock ser man ej baksidan
230v överallt dÀr det skulle vara.
12v trafon slÀppte ut 12v.
GlassÀkringen hel.
Allt var helt dött, bytte och sen hoppade den igĂ„ng, fast kyler istĂ€llet för vĂ€rmer đŸ€Ș
Bild pÄ kretsschemat, ser inte vart det annars skulle sitta.
Ska testa med en annan display imorgon sĂ„ fĂ„r vi se ifall det fungerar. 😅

• Kretsschema för 230v och 12v systemen med komponenter som kompressor, kontakter och transformator, mĂ€rkt PC1001 med kod 20181109-0006.
    Skapa konto
230v överallt dÀr det skulle vara.
12v trafon slÀppte ut 12v.
GlassÀkringen hel.
Allt var helt dött, bytte och sen hoppade den igĂ„ng, fast kyler istĂ€llet för vĂ€rmer đŸ€Ș
Bild pÄ kretsschemat, ser inte vart det annars skulle sitta.
Ska testa med en annan display imorgon sĂ„ fĂ„r vi se ifall det fungerar. 😅
Ok dÄ sitter dessa komponenter pÄ undersidan. Ovansida ger inga ledtrÄdar

H HÄbbe01 skrev:
Ok dÄ sitter dessa komponenter pÄ undersidan. Ovansida ger inga ledtrÄdar
Fick testat med en ny display nu som ”tillhör, eller passar” till det nya kretskortet.
Var samma sak, det kom varm luft frÄn vÀrmepumpen fast den stod pÄ uppvÀrmning.
Kunde dock Àndra till kyla, och dÄ kom det kall luft.
SĂ„ han ska hĂ„lla koll och se ifall det hjĂ€lper att köra det tvĂ€rtom av nĂ„gon anledning.😁

• NĂ€rbild av ett kretskort med olika komponenter monterade pĂ„ en blĂ„ bakgrund, hĂ„lls i en hand.
    Skapa konto
Fick testat med en ny display nu som ”tillhör, eller passar” till det nya kretskortet.
Var samma sak, det kom varm luft frÄn vÀrmepumpen fast den stod pÄ uppvÀrmning.
Kunde dock Àndra till kyla, och dÄ kom det kall luft.
SĂ„ han ska hĂ„lla koll och se ifall det hjĂ€lper att köra det tvĂ€rtom av nĂ„gon anledning.😁
Ok styrningen sitter pÄ undersidan. Men funkar flÀkten som den skall.

H HÄbbe01 skrev:
Ok styrningen sitter pÄ undersidan. Men funkar flÀkten som den skall.
Okej, dĂ„ vet jag det 😁
Vet inte riktigt Àn.
Han skulle hÄlla koll under dagen, det enda jag konstaterade var att den blÄste ut kall luft nu istÀllet för varm luft, nÀr jag hade den instÀlld pÄ kyla istÀllet för uppvÀrmning, sÄ det Àr ju bra.
Men dÄ vet jag inte om man ska köra 8 grader (lÀgsta) eller 28 grader (högsta) nu nÀr det Àr omvÀnt.
Jag testade att stÀlla den pÄ 8 grader sÄ fÄr vi se hur den beter sig.
Konstigt att den skulle vĂ€rma i kylningslĂ€ge och kyla i uppvĂ€rmningslĂ€ge 😅

Klicka hÀr för att svara
Produkter som diskuteras i trÄden
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.