Tagg: tryck
Här samlar vi allt om tryck.
Andra taggar som innehåller ordet tryck är: tryckimpregnerat, vattentryck, högtryckstvätt, tryckt, tryckluft, tryckströmbrytare, tryckfall, övertryck, undertryck, trycken
-
N
Vilket tryck ska det vara i mitt system?
Hej! Provar en tidigare fråga igen med lite tydligare rubrik. Jag har en vedpanna vedolux 32 i källaren, ca 2m3 tankar i markplan (ungefär 1,5 m... -
Varför är det högt tryck och varför låter värmesystemet?
Jag har noterat att det ”klångat” I radiatorerna och när jag kollar hydroforen upptäcker jag att det är den som gör ljudet. Jag ser också att... -
E
Dåligt tryck på varmvattnet i duschen. (fjärrvärme)
Hej! Vi har fjärrvärme och det har blivit dåligt tryck i duscharna. Hittar inget läckage någonstans. Efter att jag har sökt runt lite på forumet... -
Åtgärda tryckkärl lågt tryck, eller?
Hej alla! Jag försöker förstå hur jag sköta/justera tryckkärlet i värmesystemet, om alls. Det är ett 18 liters tryckkärl med förladdning 0,5... -
Nytt expansionskärl, men tappar tryck i värmesystemet (snabbt)
Bergvärme i ett gammalt hus (källare med 3 våningar). Upptäckte dåligt tryck i systemet och hade VVS-firma här som konstaterade dåligt... -
G
Felsöka tryckvariation / expansionskärl
Har ett system med LVVP och en kombipanna där jag eldar ved när LVVP inte orkar. När jag går från att elda till att köra LVVP så blir trycket... -
T
Hjälp med Nibe fighter 1215, vätska och tryck
Hej! Minsta dottern har pillat på det ”gråa” kärlet och tömt en del vätska/köldbärare? och jag upplever att trycket har gått ned något (nu nästan... -
R
Högt tryck i kranen precis när den öppnas
Hej Vi har ibland högt tryck i kranen(blandaren) precis när den öppnas för varmvatten. Vattnet flödar mycket mer aggressivt första 2 sekunderna... -
J
Öka tryck i expansionskärl
Hej! Vi har just flyttat in i ett väldigt trött hus. Min kille luftade elementen och nu är trycket nedifrån noll och vi vet inte vilken kran vi... -
G
Högt tryck i hydropress?
Jag har en sån där liten hydropress från typ Jula som förser mitt hus med vatten från brunnen, nu undrar jag lite om det kanske är för högt tryck...