Tagg: karm
Här samlar vi allt om karm.
Andra taggar som innehåller ordet karm är: dörrkarm, fönsterkarm, karmskruv, ankarmassa, karmhylsa, pocketkarm, karmventil, dörrkarm-karm-dörr, bänkarmatur, spegeldörr-karm
-
Blir tokig - dörrbladet tar i karmen!
Tja! Har idag monterat nya innerdörrar (snap-in) från Safco x5, tre går fint att stänga och två tar i karmen på sidan. Gångjärnen är inte bytta... -
Inomhusfönster mellan reglar
Jag har tänkt sätta in ett par fönster mellan en hall och ett rum i vårt hus, för att få in mer ljus till hallen. Jag vill fortfarande behålla... -
Vad för karm ska jag ha?
Jag vill dölja dörrar som öppnas in i ett rum med akustikpanel se bild , men på mina dörrar så är karmen i höjd med väggen men dörren kommer ju... -
M
Innerdörr som nyper i överkant av karmen
Hej! Bor i ett hus från 1990 där en innerdörr nyper, tar i uppe i karmen och går inte att stänga. Det känns som att karmen är sned / för låg i... -
P
Tätning runt karm
Hej! Har runt vissa fönster ”drevmån” på 30mm längs sidorna då gamla fönsterhålen tydligen var större än dagens modulmått. Hur lufttätar jag detta... -
H
Tankar om tröskel/karm/golv till badrum
Hej! Jag har läst trådar som berör ungefär samma tankar som jag har men men som ändå inte riktigt ger mig exakt klarhet så vi får se om någon kan... -
Gjuta av snideri för att ersätta del av träkarm?
Jag har en gammal fåtölj, vars ena del av den träsnidda karmen saknas (själva böjen, 10cm lång, mellan armstöd och ryggdel). Jag vet att man med... -
C
Ansluning karm mot tegelvägg. Finns inget att foga mot.
Renoverar fönster. Har lossat karm för lagning. Tidigare fult figat med tät fognassa. Övriga karmar i huswt fogat med bruk. Tänkte mu använda... -
M
Hur lösa detta? Klackfoder djupare än 21 mm?
Börjar nå i mål med badrumsrenovering men en detalj som är kvar är att sätta dörrfoder. Men hur löser jag detta? Jag hittar bara klackfoder som är... -
M
Ta bort dörrfoder/karm – ett jättejobb?
Jag renoverar min lägenhet. Lägenheten är liten och jag behöver maxa förvaringsutrymmet. I hallen tänkte jag bygga in Ikeas 36 cm djupa...