Sätt dit ett gulligt klistermärke med en blomma eller en groda.
Det skulle jag ha gjort, jag skulle inte ha börjat att peta i ett 16år gammalt tätskikt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Du har ett 16 år gammalt badrum. Detta är en minimal skavank. Alla råkar ut för olyckshändelser ibland. Tänk på städerskan som både stressar och sliter ut kroppen men gör så gott hon kan. En liten flisa av en kakelplatta drabbar egentligen ingen alls. Du har antagligen större skavanker i badrummet, men som fanns redan när du själv flyttade in, eller som du själv orsakat, och därför lättare accepterar och kanske inte ens ser. Tänk på vad jesus skulle gjort - antagligen fått ett gratisstäd som kompensation (för att han är jesus) och då bjudit städerskan på fika istället för att hon städar badrummet. Sen hade han dricksat henne för att visa uppskattning för hennes slitsamma hederliga arbete, och samtidigt med den gesten visat att han står över trivialiteter som en spricka i en kakelplatta.

• Älska
  • Gilla
Lärospånet och 3 till
  • Laddar…
hsd
Ta det med ditt försäkringsbolag
Ett skadat tätskikt blir dyyyrt , och ska Du sälja kanhända en köpare inte vill betal det Du vill ha eftersom badrummet måste göras om

hsd hsd skrev:
Ta det med ditt försäkringsbolag
Ett skadat tätskikt blir dyyyrt , och ska Du sälja kanhända en köpare inte vill betal det Du vill ha eftersom badrummet måste göras om
Trams, slutet på de n tekniska livslängden börjar närma sig. Släng i lite silikon om du är orolig.

• Gilla
Grävarn1
  • Laddar…
Skadan är kosmetisk.
Att byta platta kan bli värre.

Dessutom kommer det synas att den är bytt. Så återigen. Lägg i nån form av lack och va nöjd.

• Gilla
Hannuse och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
J JohnnyEkan skrev:
Trams, slutet på de n tekniska livslängden börjar närma sig. Släng i lite silikon om du är orolig.
Beroende på försäkringsbolag kan den tekniska livslängden de räknar med vara upp till 30 år. Åtminstone de första 10 åren brukar det inte vara något åldersavdrag alls. Ett badrum som är 16 år gammalt har då t.ex. ett åldersavdrag på ungefär 30 %, dvs. mycket värde kvarstår.

hsd
Fortfarande en fråga som en eventuell köpare ställs inför och då kan inte säljaren avfärda det med : TRAMS
Den köparen hittar snabbt ett annat objekt.

hsd hsd skrev:
Fortfarande en fråga som en eventuell köpare ställs inför och då kan inte säljaren avfärda det med : TRAMS
Den köparen hittar snabbt ett annat objekt.
Jag skulle som köpare bli mer skeptisk om någon har knackat ut en platta, och ersatt den.
I ett rollat tätskikt tänker jag att det är stor sannolikhet att du skapar ett problem.
Som det ser ut nu så är inte funktionaliteten påverkad, endast det estetiska.

• Gilla
Blueztar och 1 till
  • Laddar…
hsd
Hannuse Hannuse skrev:
Jag skulle som köpare bli mer skeptisk om någon har knackat ut en platta, och ersatt den.
I ett rollat tätskikt tänker jag att det är stor sannolikhet att du skapar ett problem.
Som det ser ut nu så är inte funktionaliteten påverkad, endast det estetiska.
Javisst det också, och det är ju avvikelser man reagerar på , även en trasig platta,å då räknar de flesta köpare med snar merkostnad vilket kan dra ner intresset
Jag hade kollat med försäkringsbolaget

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.