4 151 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Sprucket kakel i duschen efter städfirma
Bästa svaret
Du har ett 16 år gammalt badrum. Detta är en minimal skavank. Alla råkar ut för olyckshändelser ibland. Tänk på städerskan som både stressar och sliter ut kroppen men gör så gott hon kan. En liten flisa av en kakelplatta drabbar egentligen ingen alls. Du har antagligen större skavanker i badrummet, men som fanns redan när du själv flyttade in, eller som du själv orsakat, och därför lättare accepterar och kanske inte ens ser. Tänk på vad jesus skulle gjort - antagligen fått ett gratisstäd som kompensation (för att han är jesus) och då bjudit städerskan på fika istället för att hon städar badrummet. Sen hade han dricksat henne för att visa uppskattning för hennes slitsamma hederliga arbete, och samtidigt med den gesten visat att han står över trivialiteter som en spricka i en kakelplatta.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 175 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 175 inlägg
Beroende på försäkringsbolag kan den tekniska livslängden de räknar med vara upp till 30 år. Åtminstone de första 10 åren brukar det inte vara något åldersavdrag alls. Ett badrum som är 16 år gammalt har då t.ex. ett åldersavdrag på ungefär 30 %, dvs. mycket värde kvarstår.J JohnnyEkan skrev:
Jag skulle som köpare bli mer skeptisk om någon har knackat ut en platta, och ersatt den.hsd skrev:
I ett rollat tätskikt tänker jag att det är stor sannolikhet att du skapar ett problem.
Som det ser ut nu så är inte funktionaliteten påverkad, endast det estetiska.
Javisst det också, och det är ju avvikelser man reagerar på , även en trasig platta,å då räknar de flesta köpare med snar merkostnad vilket kan dra ner intressetHannuse skrev:
Jag hade kollat med försäkringsbolaget
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden