3 504 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Är detta korrekt utfört?
Bästa svaret
Det trista är väl att anläggningen kan beläggas med nyttjandeförbud och således stängas av. Det är ett extremt exempel men kan teoretiskt inträffa.
Jag tycker dock inte att du ska låta det eller hyresvärden skrämma dig. Det är så uppenbart fel att vem som helst som besiktigar det kommer skrika högt.
Ett tips kan vara att vända sig till hyresgästföreningen och processa via dem om du är medlem. Annars var elbesiktningen en bra idé. Jag gissar att en hyresvärd som tycker att det där är en godkänd lösning har annat på samvetet också.
Jag tycker dock inte att du ska låta det eller hyresvärden skrämma dig. Det är så uppenbart fel att vem som helst som besiktigar det kommer skrika högt.
Ett tips kan vara att vända sig till hyresgästföreningen och processa via dem om du är medlem. Annars var elbesiktningen en bra idé. Jag gissar att en hyresvärd som tycker att det där är en godkänd lösning har annat på samvetet också.
Då känns en elbesiktning som rätt beslut att börja med. Som ni säger, vem vet om det finns fler fel.tommib skrev:
Det trista är väl att anläggningen kan beläggas med nyttjandeförbud och således stängas av. Det är ett extremt exempel men kan teoretiskt inträffa.
Jag tycker dock inte att du ska låta det eller hyresvärden skrämma dig. Det är så uppenbart fel att vem som helst som besiktigar det kommer skrika högt.
Ett tips kan vara att vända sig till hyresgästföreningen och processa via dem om du är medlem. Annars var elbesiktningen en bra idé. Jag gissar att en hyresvärd som tycker att det där är en godkänd lösning har annat på samvetet också.
Jag vände mig till Hgf där första steget är att skicka in en ny anmälan men med deras anmälningsblankett. Det brukar få hyresvärden att hajja till.
Jag kommer också anmäla bristen till elsäkerhetsverket.
Tack för all hjälp!
Medlem
· Stockholms län
· 639 inlägg
Hur gick det, har det hänt nåt?
Klicka här för att svara
