Jag undrar om det är rätt utfört genom att man virar in dröneringsröret i markduk och sedan inte bryr sig om att lera och jord blandas med makadamet?
Kommer detta riskera att täppa igen dräneringsröret med tiden?
(Det handlar om dränering runt betongplatta för pool)
Kommer detta riskera att täppa igen dräneringsröret med tiden?
(Det handlar om dränering runt betongplatta för pool)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Om du anlägger poolen i mark som dränerar bra självt kommer det antagligen inte spela så stor roll. Har du blöt mark och kanske också ett tillföde av vatten är det viktigt att dräneringen fungerar. Dels för att det påverkar energiförbrukningen negativt dels för att du vill att poolkonstruktionen står torrt för att hålla länge.
Så i bästa fall är det bara marginellt sämre, i sämsta fall dåligt.
Känns som mycket jobb och pengar med poolen för att slarva med en sådan sak.
Så i bästa fall är det bara marginellt sämre, i sämsta fall dåligt.
Känns som mycket jobb och pengar med poolen för att slarva med en sådan sak.
Har du lerjord i botten lägger du en markduk och sedan 20cm 8-16, på det s100 cellplast som du sedan gjuter på.
Att ett dränrör går lite under plattan någonstans ser jag inte som ett stort problem, dränrören ska ju dränera hela lagret med 8x16 ändå.
Är det ett pågående bygge eller är du i planeringsstadiet? Vilken pooltyp - thermopool kanske eftersom du gjuter platta?
Att ett dränrör går lite under plattan någonstans ser jag inte som ett stort problem, dränrören ska ju dränera hela lagret med 8x16 ändå.
Är det ett pågående bygge eller är du i planeringsstadiet? Vilken pooltyp - thermopool kanske eftersom du gjuter platta?
Klicka här för att svara