18 569 läst ·
248 svar
19k läst
248 svar
Skivbroms tar ej?
Har du speciella känslor för just denna moppe? Med tanke på skicket på det du visar upp så känns risken överhängande att detta kommer att kosta mer än det smakar. Om man också saknar erfarenhet av att renovera mopeder så kanske det är ett bättre alternativ att hitta en annan moppe att jobba vidare på? Kanske en där tillgången på reservdelar är lite bättre.
M Maximarcus skrev:Har du speciella känslor för just denna moppe? Med tanke på skicket på det du visar upp så känns risken överhängande att detta kommer att kosta mer än det smakar. Om man också saknar erfarenhet av att renovera mopeder så kanske det är ett bättre alternativ att hitta en annan moppe att jobba vidare på? Kanske en där tillgången på reservdelar är lite bättre.
Ja jag ska bara se om den startar annars bygger jag en ny med fler reservdelar men finns finns där en känsla , för denna.
Byta kolvarna o försöka starta den kostar inte så mycket ,, vet ej dock hur det ser ut från tanken l ner om man måste tömma ut eller något vad som hänt därM Maximarcus skrev:Har du speciella känslor för just denna moppe? Med tanke på skicket på det du visar upp så känns risken överhängande att detta kommer att kosta mer än det smakar. Om man också saknar erfarenhet av att renovera mopeder så kanske det är ett bättre alternativ att hitta en annan moppe att jobba vidare på? Kanske en där tillgången på reservdelar är lite bättre.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Alltså var lite realistisk nu, du har ingen kunskap gällandes mc/moped/motorer.
Du skriver att du ska bygga en chopper/bygga ny mc och dessutom börjar du med ett objekt som förmodligen kräver total nerplockning/renoveringen av hela motorn.
Lycka till säger jag.......
Du skriver att du ska bygga en chopper/bygga ny mc och dessutom börjar du med ett objekt som förmodligen kräver total nerplockning/renoveringen av hela motorn.
Lycka till säger jag.......
Bästa svaret
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 814 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 814 inlägg
Eller så ger du tips och råd hur man ska göra istället för att skriva inlägg som inte tillför diskussionen något.R RalleB skrev:
R RalleB skrev:
Kom igen lite positivitet..forum är till för att hjälpa folk. Jag har inte bråttom , jag har fått jättemycket hjälp här redan, och problemen hittills är lösta. Tack
Ok tänkte testa starta nu men vet ej om den var fylld innan könns som tanken i tom nu iaf .. när jag rör spackel till tanken så kommer där nån smörja men ser inte direkt bra ut ska jag ta av slangen o tömma ut gammalt först innan jag häller i nytt?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
Det kan nog vara en bra idé att rensa tanken... Kolla ner i påfyllningshålet... Är det massa skit i så häll i lite gammal bensin och några gamla muttrar och skruvar, skaka runt och häll ut... Vissa kranar har ett plast/mässingsnät som ska filtrera och då kan det vara bra att skruva bort kranen innan du går loss...
Där stod en 1 under men vet ej om det är 10 l eller 1’liter , den är ju inte mycket större än min 5 liters dunk-> så jag undrar om jag ska hälla i nästan fullt med bensin o sen typ 1 dl 2t olja? Vad tror ni
Känns som det är 1 liter i tanken
Känns som det är 1 liter i tanken