4 002 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Knarrar runt nyrenoverad golvbrunn
Ja jäklar! Ser minst sagt lurt ut, antar att spacklet ej biter på plasten så det är därför det krackelerat.. Det låter som en väldigt möjlig förklaringJ Jörgen Ö skrev:
När man har plastmatta ska man spackla fram till kanten på plattan, sen har plattan rätt fall ner i brunn. Om man spacklar över plattan ska den vändas så spacklet åker ner i hålen.
Bästa svaret
Rätt, plattan man ser på bilden är Purusplattan 300 Multi, helt värdelös i min mening då är Purusplattan 2014 bättre.Stefan N skrev:
Problemet med just Purusplatta 300 Multi är man ska flyta fram till plattan och inte på den då flytspacklet inte fäster på plasten och då blir det bomljud efter ett tag om man har otur.
Fast gör man som man ska, alltså flyta fram till plattan som har inbyggt fall så kommer man att se skarven runt hela plattan efter att man har lagt plastmattan, ser för jävligt ut.
Fattar inte varus Purus fortfarande tillverkar skiten då dom har Purusplattan 2014 som har inbygg förhöjningsring samt att där är hål i plattan som flytet kan rinna ner i.
Purusplattan 2014:

Fattar! Heder och tack för svar.
Tror det blivit fel från både mig och hantverkaren isåfall, jag har ju monterat plattan utan distanser, men tycker verkligen att hantverkaren, som fackman, borde reagerat över detta och sagt åt mig, som amatör, att åtgärda problemet innan han började flytspackla.. Nu är det ju för sent..
Pratat med firman idag men givetvis var hantverkaren som varit här ledig idag, chefen skulle prata med honom och återkomma på måndag, så det är väl bara att hålla tummarna
Tror det blivit fel från både mig och hantverkaren isåfall, jag har ju monterat plattan utan distanser, men tycker verkligen att hantverkaren, som fackman, borde reagerat över detta och sagt åt mig, som amatör, att åtgärda problemet innan han började flytspackla.. Nu är det ju för sent..
Pratat med firman idag men givetvis var hantverkaren som varit här ledig idag, chefen skulle prata med honom och återkomma på måndag, så det är väl bara att hålla tummarna
Klicka här för att svara