Bor i ett gammalt sekelskifteshus och renoverade badrummet i vinter, bytt trossbotten, ny purusplatta och avlopp, lagt golvspånskivor etc etc och lejde hantverkare till flytspackling och mattläggning..
Upptäckte igår kväll att det knarrar lite runt golvbrunnen på ena sidan, blir ju spontant lite orolig över detta då jag tror att det inte varit så.. (kan ha fel)
Det är första riktigt stora renoveringen jag gjort själv och haft hjälp av svågern, som är rörmokare, med rörläggning och golvbrunnsinstallation..
Min fråga är: behöver jag va orolig??
Upptäckte igår kväll att det knarrar lite runt golvbrunnen på ena sidan, blir ju spontant lite orolig över detta då jag tror att det inte varit så.. (kan ha fel)
Det är första riktigt stora renoveringen jag gjort själv och haft hjälp av svågern, som är rörmokare, med rörläggning och golvbrunnsinstallation..
Min fråga är: behöver jag va orolig??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där lät inte bra. Jag har aldrig varit med om fenomenet tidigare.
Dock har jag ingen aning om vad som orsakat problemet. Förmodligen ligger inte golvbrunnen/purusplattan helt rakt. Eller så är bjälklaget under plattan inte tillräcklig.
Dock har jag ingen aning om vad som orsakat problemet. Förmodligen ligger inte golvbrunnen/purusplattan helt rakt. Eller så är bjälklaget under plattan inte tillräcklig.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Skumt jag bara hör lite ljud precis i början precis som det blåser men sen är hela filmen knäpptyst än om jag har volymen på max...
Inte alls omöjligt att klämringen inte håller tätt och det har krupit upp vatten där under mattan och löst upp spacklet.
Inte alls omöjligt att klämringen inte håller tätt och det har krupit upp vatten där under mattan och löst upp spacklet.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Men hur är brunnen monterad? Finns det stöd under purusplattan?
Det är väl precis sådär det kan bli om man monterar brunnen bara i spånskivan, utan stöd i golvkonstruktionen?
Det är väl precis sådär det kan bli om man monterar brunnen bara i spånskivan, utan stöd i golvkonstruktionen?
Ja jag är lite lur på det också, klämringen och mattan ligger ju där dom ska ju inte läka tycker jagJ Jörgen Ö skrev:
Purusplattan är skruvad i en golvås och resten reglat i 70x45..
Hade ingen bild på färdigreglade resultatet, men ritade så det är förståeligt hur det är gjort..
Där pilarna pekar är det område där det knastrar..
Det syns en skarv där ovanpå åsen, men kändes väldigt stum och bra att Skruva i
Hade ingen bild på färdigreglade resultatet, men ritade så det är förståeligt hur det är gjort..
Där pilarna pekar är det område där det knastrar..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det syns en skarv där ovanpå åsen, men kändes väldigt stum och bra att Skruva i
Den reglingen och de dimensionerna är inte tillräckliga för att vara godkänt underlag, känns som att det är det som spökar.
Dom har ju spacklat ut på brunnsplattan, ska det verkligen göras på den plattan när det ska vara matta?
Den har ju ett inbyggt fall redan, brunnen ska väl ligga i plattan utan förhöjning!?
https://www.purus.se/fileadmin/user...ngsanvisning_purusplattan_300_multi_22508.pdf
Den har ju ett inbyggt fall redan, brunnen ska väl ligga i plattan utan förhöjning!?
https://www.purus.se/fileadmin/user...ngsanvisning_purusplattan_300_multi_22508.pdf
