1 048 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Fundering kring ägande och ROT
Halloj,
Står inför ett större arbete som behöver lejas ut och jag är ju då klart intresserad av att nyttja så mycket ROT som möjligt.
Till min nackdel står jag som ensam ägare till fastigheten, min sambo studerar 100% och har inga inkomster och kan således inte ta något lån.
Hur funkar det i denna situation om hon skall bli delägare i fastigheten men inte har möjlighet till att ta lån hos banken? Kan jag låna ut X antal kronor mot ett skuldebrev utan ränta etc. så att hon kan köpa X% av fastigheten av mig?
Någon som har erfarenheter av något liknande?
Står inför ett större arbete som behöver lejas ut och jag är ju då klart intresserad av att nyttja så mycket ROT som möjligt.
Till min nackdel står jag som ensam ägare till fastigheten, min sambo studerar 100% och har inga inkomster och kan således inte ta något lån.
Hur funkar det i denna situation om hon skall bli delägare i fastigheten men inte har möjlighet till att ta lån hos banken? Kan jag låna ut X antal kronor mot ett skuldebrev utan ränta etc. så att hon kan köpa X% av fastigheten av mig?
Någon som har erfarenheter av något liknande?
Misstänkte att jag inte har koll på läget.
Hon jobbar förvisso mellan terminerna, men det är sådan ringa art att jag utgår från att det inte är värt besväret av just denna anledning.
Tack för svaren!
Tack för svaren!
Klicka här för att svara