Ska ha Benders Palema betongpannor på Attefallshuset, vanligt sadeltak på 22 grader, utan konstigheter.

Funderar på vilken takpapp jag ska använda. Benders BTS känns som ett alternativ men jag är nybörjare i ämnet "lägga tak" och undrar om någon har en rekommendation? Finns det anledning att inte välja BTS? Alternativ? Bättre/billigare?

Rickard.
Vet ingenting om benders bts och jag tvivlar på att bender tillverkar den själv utan det är nog en rebrandad av någon stor tillverkare.

Kommer du lägga på råspont? Spelar rätt stor roll vilket underlag man bör välja.

Jag gillar underlagsduk då dom är lättare att jobba med jämfört med papp eller plast.

Ja precis, glömde den detaljen; det blir råspont under!

Bästa svaret

Rickard.
Precis då rekomenderar jag "lättduk", det är den vanliga underlagsduken som inte är genomtrampningssäker, eller om du mycket hellre vill ha underlagspapp välj då minst YAP 2200 men YEP 2500 är ett ännu bättre val. Fall INTE för det låga priset på YAM.

Jag skulle personligen gå på ett produkt från en tillverkare så man vet att man lätt kan hitta dokumentation till exakt den produkt man köpt. Finns bra sortiment alla byggvaruhus, även byggmax säljer bra saker.

• Gilla
ginnfilt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.