Byggahus.se
Vår golvbrunn vid sidan av tvättmaskinen brukar svämma över och vatten rinner ut över golvet när vi tvättar. Själva vattenlåset är ändå nyrensad. Lösningen har varit att ta ur vattenlåset men då kommer det förstås upp dålig lukt ifrån avloppet. Någon som har en idé på vad vi kan göra? Har varit såhär i ett år sen vi flyttade in i huset.

15530656261922668974115065565737.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nån annan kanske kan svarar bättre.

Men kan det vara så att tvättmaskins avloppsflöde är för hög för golvbrunnens storlek?
Kan nån slags Uppsamlingsränna tillfälliga ta upp avloppsvatten under urpumpningstiden. Uppsamlingsränna kan då fixas med ett mindre anslutning än dagens avloppsrör från tvättmaskin.

Det är klurig och jag hoppas att ett rör proffs kan ge lite åsikter.

H
Vänd på låset så undersidan syns, går det att se några rör i källaren (storlek på dom ) Hur är det, har du toa i samma rum.
I golvbrunn med TM så blir det en hel del ludd i rört från en TM så du får rensa lite där

S
är avloppsröret från tvättm. centrerat till vattenlåsets hål ?

S stenna skrev:
är avloppsröret från tvättm. centrerat till vattenlåsets hål ?
Nej det sitter på sidan. Gör det stor skillnad?

Bästa svaret

H
M Martin Lj skrev:
Nej det sitter på sidan. Gör det stor skillnad?
Kan göra, prova med att lossa röret från väggen och lägg något i mellan så det sitter mitt för hålet

H Hjulbent skrev:
Kan göra, prova med att lossa röret från väggen och lägg något i mellan så det sitter mitt för hålet
Problemet löste sig när jag förlängde röret så att änden går ner i mitten på vattenlåset om någon är intresserad :)

• Gilla
Fröken husägarinna och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.