55.462 lest ·
133 svar
55k lest
133 svar
Skråskruve
De fleste stilte vel spørsmål ved selve skruskruingen på en liggende vegg?Anna1984 skrev:
Mer komplisert, vanskeligere, dummere samt også upraktisk da det er vanskeligere å feste regelen på gitt sted.
Men du har selvfølgelig rett i saken
Jeg vet ikke om det er komisk eller tragisk at vi er oppe i 6 sider nå for å besvare spørsmålet:
"Jeg skal skråskru sammen et gjeng vegger med 45x95-regler.
Hvor mange skruer trenger jeg per regel og hvor lange?"
:wow:
"Jeg skal skråskru sammen et gjeng vegger med 45x95-regler.
Hvor mange skruer trenger jeg per regel og hvor lange?"
:wow:
Det finnes en tråd med typ 4260 innlegg og en maaaaaasssa bilder, der funker det ikke, ellers kjører jeg alltid med det og det er aldri noen problemer.Blindnit skrev:
Mitt tips til TS ville vel være å skru gjennom syll/hammarband og inn i endetre. Enklere og smidigere enn å skråe. Om jeg har forstått riktig, oppfyller det alle kriteriene. Jeg hadde satt 6x90mm og to i hver ende, men det er klart, én rekker nok og det blir jo halve jobben
Sist redigert:
Det tragiske er vel at det er denne typen innlegg som har resultert i mengden siderAnna1984 skrev:
Du har vel forresten ikke gått glipp av mitt tilbud til deg i tråden om testen av Boschen
Det TS ikke tenker på, og som åpenbart har forvirret i tråden, er at tross det enkle spørsmålet, så kanskje svaret lyder ulikt avhengig av forutsetninger. Det har jo vist seg i denne tråden at kunnskapsrike synes forskjellig avhengig av om hammarband sitter fast i tak, skal reises mot tak, eller skal reises uten tak. Kanskje ikke lett å forutse, men derfor kanskje også grunnforutsetningene var dårlige?
Det er dessuten morsommere å svare på et spørsmål hvis man ser for seg hva som bygges, noe som sikkert gir flere svar. Så hvorfor ikke begynne med to setninger om studiobyggingen og lokalet den bygges i?
Det er dessuten morsommere å svare på et spørsmål hvis man ser for seg hva som bygges, noe som sikkert gir flere svar. Så hvorfor ikke begynne med to setninger om studiobyggingen og lokalet den bygges i?
det skal bli en studio i en større lokalelpaco skrev:Det TS ikke tenker på, og som åpenbart har forvirret i tråden, er at til tross for det enkle spørsmålet, så kanskje svaret lyder ulikt avhengig av forutsetninger. Det har jo vist seg i denne tråden at kunnskapsrike personer mener forskjellig avhengig av om svill sitter fast i taket, skal reises mot taket, eller skal reises uten tak. Kanskje ikke lett å forutse, men derfor kanskje også grunnforutsetningene var dårlige?
Det er dessuten morsommere å svare på et spørsmål hvis man ser for seg hva som bygges, noe som sikkert gir flere svar. Så hvorfor ikke begynne med to setninger om studiobyggingen og lokalet den bygges i?
Nah, jeg føler meg fornøyd nå. Takk likevel.elpaco skrev:Det TS ikke tenker på, og som åpenbart har forvirret i tråden, er at til tross for det enkle spørsmålet, så kan svaret kanskje variere avhengig av forutsetningene. Det har jo vist seg i denne tråden at kunnskapsrike personer mener forskjellig avhengig av om hammarband er festet i taket, skal reises mot taket, eller skal reises uten tak. Kanskje ikke lett å forutse, men derfor var kanskje også grunnforutsetningene dårlige?
Det er dessuten morsommere å svare på et spørsmål om man ser for seg hva som bygges, noe som sikkert gir flere svar. Så hvorfor ikke starte med to setninger om studiobygget og lokalet det bygges i?
Et alternativ kan jo være å bygge med stålstendere. Lette å bære, lette å sammenføye (nagle) med minimalt skruing og spikring. I tillegg gir de bedre lydisolering enn trestendere ifølge gyproc.
http://www.gyproc.se/gör+det+själv/så+här+gör+du/så+minskar+du+oönskat+ljud/ljuisolerande+innervägg
Angående lydisolering ellers, så vil jeg huske at det finnes spesiell fugemasse for å "lime" i hjørner, over- og underkant.
Skrusikre trestendere har jeg brukt 5x90mm 4 stk/stender. 2 oppe og 2 nede. For å få riktig avstand har jeg brukt en 55,5 cm lang stender som plasseres mot forrige stender cc 60cm. Enkelt å få avstanden og holder posisjonen selv når man skrur inn skruene.
http://www.gyproc.se/gör+det+själv/så+här+gör+du/så+minskar+du+oönskat+ljud/ljuisolerande+innervägg
Angående lydisolering ellers, så vil jeg huske at det finnes spesiell fugemasse for å "lime" i hjørner, over- og underkant.
Skrusikre trestendere har jeg brukt 5x90mm 4 stk/stender. 2 oppe og 2 nede. For å få riktig avstand har jeg brukt en 55,5 cm lang stender som plasseres mot forrige stender cc 60cm. Enkelt å få avstanden og holder posisjonen selv når man skrur inn skruene.
Jeg får hjelp av en konsulent med det meste. Jeg bomber ham med så mange andre spørsmål, så jeg ville sjekke denne enkle greien ("enkle" haha) angående skråskruing her i stedet!Robert 75 skrev:Et alternativ kan jo være å bygge med stålstendere. Lette å bære, lette å sammenføye (nagle) med minimalt skruing og spikring. Dessuten gir de bedre lydisolering enn trestendere ifølge gyproc.
[lenke]
Angående lydisolering ellers så vil jeg minnes at det finnes spesiell fugemasse å "lime" i hjørner, oven- og underkant.
Skråskruer trestendere har jeg brukt 5x90mm 4 stk/stender. 2 oppe og 2 nede. For å få riktig avstand har jeg brukt en 55,5 cm lang stender som plasseres mot forrige stender cc 60cm. Enkelt å få avstanden og holder posisjonen selv når man skrur skruene.
Ideen med målstender er dog knall og den kommer jeg nok til å bruke, takker for det! Var nok noen andre som nevnte noe lignende før, så takk til den personen også!