Nyfniken skrev:
Nå er dette et forum for byggeinteresserte privatpersoner. En stor gruppe mennesker som bidrar med sin kunnskap basert på yrkesliv og erfaringer. Sammen kaster man ideer frem og tilbake for å komme frem til den beste løsningen på byggeproblemer.
Alle samlede tråder blir dermed en enorm gratis (!) søkbar kunnskapsbank for kommende byggere med løsninger på alle tenkelige og utenkelige problemer.
For å få gratis (!) hjelp med sine problemer forventes det derfor at man svarer på oppfølgingsspørsmål om problemstillingen fra den samlede gruppen. For svaret på spørsmålet skal ikke bare hjelpe deg, men også kommende byggere som ikke forventes å vite hvordan man bygger en innervegg på beste måte.

Skal du klage på servicen og være uforskammet mot folk som prøver å hjelpe deg med å gjøre jobben på best mulig måte, så får du vel dra til en byggevarehandel og betale for deg, da det sannsynligvis bare er folk som får betalt som holder ut med din holdning.
Nå er du veldig uhøflig.
Jeg har jo fått hjelp av flere her, så det har gått fint synes jeg.

• Liker
kontorsråttan
  • Laddar…
Fin tråd!

S
Studion skrev:
Nå er du veldig uhøflig.
Jeg har jo fått hjelp av flere stykker her, så det har gått fint likevel, synes jeg.
som gammel i byggbransjen har min sin oppfatning om hvordan alt skal gjøres. nå gjorde studion akkurat som studion skulle. bare bra med bestemt mening

Studion skrev:
Nu er du veldig uhøflig.
Bønder og bønders vis du vet.

andersmc skrev:
Så det var et bra tips? Men du hadde jo ikke spurt "hvordan får jeg riktig avstand mellom stendere". De andre tipsene du fikk ble du sur over. Men i akkurat dette tilfellet var det bra at noen gikk utenfor spørsmålet.
Du misforstår. Det oppleves som irriterende når man stiller et rett og konkret spørsmål og folk som svarer gjør det med nye spørsmål som går i en helt annen retning enn det man ba om hjelp med, uten på noe vis å bistå med det etterspurte. Det oppleves da som mer hindring enn hjelp, dessuten risikerer det allerede fra første svaret å styre vekk tråden fra opprinnelig spørsmål som i et slikt tilfelle kanskje aldri får et svar.
Man kan mene hva man vil om fenomenet, men slik er det, og lignende ting skjer med ganske jevne mellomrom.

Det er altså ingen som har noe imot andre råd og tips, men det bør gå hånd i hånd med hjelp/svar rundt stilt spørsmål.

• Liker
Totem
  • Laddar…
Om det ikke er nevnt tidligere, så pleier jeg (amatør) som et alternativ til å skru/spikreskå bruke vinkelbeslag. Vinkelbeslagene kan skrus med ankarskrue. Både enkelt og holdbart!

S
injonil skrev:
Om det ikke er nevnt tidligere så pleier jeg (amatør) som alternativ til å skru/spikreskrå bruke vinkler. Vinklene kan skrus med ankarskrue. Både enkelt og holdbart!
va jo litt dyrt

SBH skrev:
som gammal i byggbransjen har min sin oppfatning hvordan alt skal gjøres.
nå gjorde studion akkurat som studion skulle. bare bra med bestemt mening
Jeg kan synes at det er litt interessant at du fra første start var nettopp en av dem som kom med helt andre forslag og ikke svarte på opprinnelsesspørsmålet, og dessuten ble ganske sur når ts sto på sitt. Nå overkjører du nesten dem som kan synes at ts likevel kunne vært litt vennligere i sine svar og holdning. Hvorfor denne kappvendingen?

S
elpaco skrev:
Jeg kan synes at det er litt interessant at du fra første start var nettopp en av dem som kom med helt andre forslag og ikke svarte på opprinnelig spørsmål, og dessuten ble ganske sur når ts stod på sitt. Nå hunsar du nesten dem som kan synes at ts likevel skulle vært litt vennligere i sine svar og holdning. Hvorfor denne kappvendingen?
sur?? ikke jeg. kanskje formulerer meg dårlig bare

Mikael_L skrev:
Jeg prøvde å google
[lenke]
[lenke]

Men til trippelgips er helt klart mer uvanlig. :)

Det finnes jo et flere andre festemuligheter dog.
Til trippelgips ville jeg valgt Snapp toggle.. :)

Mikael_L
Studion skrev:
Nå er du veldig uhøflig.
Jeg har jo fått hjelp av flere stykker her, så det har gått fint allikevel synes jeg.
Jeg kan vel, som tilskuer, synes at du selv er omtrent like uhøflig i tonen som nyfniken.

Men jeg prøver vel ofte å se litt bortenfor selve "tonen" i innlegg, ofte har vi litt ulik stil vi som bor i slike forum, og det leder bare til misforståelser.

Og uansett holder jeg med om at du stilte et ganske rett fram spørsmål i første innlegget og svarene som først ramlet inn var ikke svar på spørsmålet ditt.
Men jeg vil også benytte anledningen til å påpeke at slik har det også skjedd i tråder jeg har startet, det hele har dratt i retninger jeg ikke tenkte eller ønsket. Men noen ganger har jeg også kommet til ny innsikt eller fått nye ideer og gjort alt på en helt annen og bedre måte enn jeg først tenkte, takket være at tråden fikk sladde litt i sine egne spor.
Så det er definitivt ikke alltid av det onde. :)

Nå når det har dratt av gårde så langt (er vi på tredje runden?) skader det vel ikke å ta det hele en runde til :)

TS skrev som forklaring til sin skrå-skruv-vurm at
Studion skrev:
...
- Jeg har jævlig vondt i begge skuldrene, men først og fremst i høyre. Jeg har vanskelig for å løfte armen for mye. Kan og vil derfor ikke spikre...
Om man da har litt innsikt i ergonomi, noe jeg som en parentes tilfeldigvis har, så skal man heller jobbe med regelverket liggende enn stående. Hvis man jobber med reglene stående, må man jo jobbe mye oppover, noe som er belastende for skuldrene. (Jeg vet, jeg har samme problem.)

Så man skruer heller sammen hele herligheten liggende, helst på bukker så man får god arbeidshøyde.
Og da kan man like gjerne skru fra syll/hammarband og inn i de "stående" reglene, som mange her har foreslått.
Det blir jo en lettere jobb! Og en arbeidsmåte jeg heller ville valgt. Å skruskru er jo faktisk litt vrient. Lett for at regelen drar av gårde og blir skjev, og at man sprekker regelen i enden.

• Liker
Dizzy84 og 1 annen
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Og da kan man like gjerne skru fra syll/hammarband og inn i de "stående" stenderne, som mange her har foreslått.
Herlig at du gjør ytterligere et forsøk!

Jeg skulle gjerne høre TS motiv til å skråskru. Det er jo bare et dårlig kompromiss man tyr til når man ikke kommer til tømmeret fra riktig kant.

• Liker
xyle
  • Laddar…
S
Nyfniken skrev:
Herlig at du gjør et ytterligere forsøk!

Jeg skulle gjerne høre TS motiv til å skråskru. Det er jo bare et dårlig kompromiss man tyr til når man ikke kommer til treverket fra riktig retning.
da får du lese det har ts skrevet allerede hvorfor det skal skrus så

Nyfniken skrev:
Herlig at du gjør ytterligere et forsøk!...
Jeg nekter å gi opp, akkurat som du! I bedre kretser kalles det perseveration alternativt ixofreni.

Ikke før jeg står foran Perleporten i alle fall :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.