Hei!

Jeg skal skrusammen et knippe vegger med 45x95-regler.
Hvor mange skruer trenger jeg per regel og hvor lange?
Holder det med skruskruing eller bør jeg komplettere med f.eks. skruer gjennom bjelkelaget eller syll inn i reglene? Veggene bygges på gulvet og reises ferdige, så på med tre lag gips...
 
S
spik i stedet blir billigere.
kan også ha bunn og toppsviller i metall, da skrur du rett
 
Tre lag med gips, hvorfor?
 
Takk, men jeg skal skru og alt skal være trestendere. Svar gjerne på mine spørsmål i stedet.
 
huggan skrev:
Tre lag gips, hvorfor?
Lydisolering.
 
S
men hvorfor skråskru ned når de ligger ned? bare sette skruv rett opp og ned
 
  • Liker
Alko og 3 andre
  • Laddar…
SBH skrev:
sen varför skråskruva när dom ligger ner? bara sätta skruv rakt opp og ned
Seriøst mannen. Jeg stiller konkrete spørsmål. Kan du svare, så gjør det. Ellers kan du kanskje bare unngå tråden og la noen andre svare på mine spørsmål? Takk på forhånd.
 
spiker lr skrue rett gjennom murkrone og svill inn i endefibrene, spiker ca:100mm hvis jeg hadde skrudd så hadde jeg valgt like lange skruer. hvis veggen spikres liggende så trengs det normalt ikke skråes. platene binder sammen stendere!
 
S
prøver bare å gjøre det enkelt for deg.
skal du skrive det samme til daugard?
 
OM jeg vil skråskru 45x95-regler, hvor mange skruer skal jeg da bruke per regel og hvor lange bør de være? La oss anta at skråskruing er det eneste mulige alternativet og livet mitt avhenger av å få vite svaret. Ingen andre alternativer finnes og alle spiker er dessuten tomme. Takk på forhånd.
 
  • Liker
  • Haha
  • Wow
A Stenberg og 4 andre
  • Laddar…
S
jækla latterlig.
 
  • Liker
HeyJon og 3 andre
  • Laddar…
Studion skrev:
OM jeg vil skråskru 45x95-regler, hvor mange skruer skal jeg da bruke per regel og hvor lange bør de være? Sett at skråskruing er eneste mulige alternativet og mitt liv avhenger av at jeg får vite svaret. Ingen andre alternativer finnes og all spiker er dessuten slutt. Takk på forhånd.
Så lange skruer som mulig uten at de stikker ut på andre siden. Dvs 5-6x90-100.

For øvrig er jeg enig med bla SBH.

To skruer/kryssing
 
M
Jeg har ikke noe svar til deg, bare en kommentar på trådens utvikling. Så jævla vanlig her at man stiller et konkret spørsmål og selv blir stilt spørsmål ved i en slags besserwisser-men-jeg-vet-faktisk-mer-enn-deg-holdning. DET er jævlig latterlig. Hvor vanskelig kan det være å svare på et spørsmål hvis man vet svaret???

Jeg er vel ikke helt uskyldig selv i fortiden men har lært mer og mer ved å selv ha opplevd disse reaksjonene men nå for tiden starter jeg knapt tråder i det hele tatt. Nettopp på grunn av dette.

sly.gif
 
  • Liker
Kronprinsen og 2 andre
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Så lange skruer som mulig uten at de stikker ut på andre siden. Dvs 5-6x90-100.

For øvrig er jeg enig med bla SBH.

To skruer/kryssing
Takk for et konkret svar. Altså en skrue fra hver side, eller hva innebærer kryssing? Skrus det i midten eller mot kanten på bjelken?
 
Hvorfor må du skruskrue? blir jo så mye bedre å skru gjennom bjelken/hammerbåndet om det likevel ligger nede
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.