Hei!
Jeg skal skrusammen et knippe vegger med 45x95-regler.
Hvor mange skruer trenger jeg per regel og hvor lange?
Holder det med skruskruing eller bør jeg komplettere med f.eks. skruer gjennom bjelkelaget eller syll inn i reglene? Veggene bygges på gulvet og reises ferdige, så på med tre lag gips...
Jeg skal skrusammen et knippe vegger med 45x95-regler.
Hvor mange skruer trenger jeg per regel og hvor lange?
Holder det med skruskruing eller bør jeg komplettere med f.eks. skruer gjennom bjelkelaget eller syll inn i reglene? Veggene bygges på gulvet og reises ferdige, så på med tre lag gips...
spiker lr skrue rett gjennom murkrone og svill inn i endefibrene, spiker ca:100mm hvis jeg hadde skrudd så hadde jeg valgt like lange skruer. hvis veggen spikres liggende så trengs det normalt ikke skråes. platene binder sammen stendere!
OM jeg vil skråskru 45x95-regler, hvor mange skruer skal jeg da bruke per regel og hvor lange bør de være? La oss anta at skråskruing er det eneste mulige alternativet og livet mitt avhenger av å få vite svaret. Ingen andre alternativer finnes og alle spiker er dessuten tomme. Takk på forhånd.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Så lange skruer som mulig uten at de stikker ut på andre siden. Dvs 5-6x90-100.Studion skrev:
For øvrig er jeg enig med bla SBH.
To skruer/kryssing
Jeg har ikke noe svar til deg, bare en kommentar på trådens utvikling. Så jævla vanlig her at man stiller et konkret spørsmål og selv blir stilt spørsmål ved i en slags besserwisser-men-jeg-vet-faktisk-mer-enn-deg-holdning. DET er jævlig latterlig. Hvor vanskelig kan det være å svare på et spørsmål hvis man vet svaret???
Jeg er vel ikke helt uskyldig selv i fortiden men har lært mer og mer ved å selv ha opplevd disse reaksjonene men nå for tiden starter jeg knapt tråder i det hele tatt. Nettopp på grunn av dette.

Jeg er vel ikke helt uskyldig selv i fortiden men har lært mer og mer ved å selv ha opplevd disse reaksjonene men nå for tiden starter jeg knapt tråder i det hele tatt. Nettopp på grunn av dette.
