Totem skrev:
Om folk hadde en evne til å svare på spørsmålet som stilles så hadde vi ikke hatt så mye krangel i denne tråden.
Hvor gøy hadde det vært da?
 
Kurtivan skrev:
OM innlegg #48 hadde kommet tidligere, hadde vi ikke hatt så mye kjas i denne tråden.
Nei, da hadde nok folk gitt meg sin mening om hvordan man kan bære barn i sele, hvordan man holder en hammer, at det er slitsomt å skru også etc.
 
  • Liker
Sister ray og 1 annen
  • Laddar…
Kanskje det, men av ren velvilje i så fall og ingenting å hisse seg opp for.
 
  • Liker
arkTecko
  • Laddar…
Studion skrev:
Nei, da hadde nok folk gitt meg sin mening om hvordan man kan bære barn i sele, hvordan man holder en hammer, at det er slitsomt å skru også etc.
Samtidig var jo spørsmålet formulert på en måte som mange syntes var feil vei å gå. Så alle "tips" har vært i beste mening synes jeg. At du så hisset deg opp økte bare underholdningsverdien på tråden etter min mening, men jeg har litt dårlig humor med.... Lengden på skruen gir seg jo litt selv for eksempel, bare å sikte med en tommestokk på tenkt skruevei.

Lykke til med veggen i alle fall :) Nå med flere forskjellige løsninger.
 
Kurtivan skrev:
Kanskje det, men av ren velvilje isåfall og ingenting å hisse seg opp for.
Slutt å prate piss nå. Jeg har ikke hisset meg opp.
 
Næ, men det hørtes ut som du skulle ;). Gå å skru nå...
 
Blindnit skrev:
Lengden på skruen gir seg jo litt selv f.eks., bare å flukte med en tommestokk på tenkt skrue.
Alt er åpenbart når man kan det. Jeg ville bli VELDIG overrasket om jeg er alene om å lure på hvor lange (og mange) skruer man skal ha i en gitt situasjon. Mange ting innen lydteknikk og musikk som er åpenbare for meg har du null aning om, det kan jeg garantere.

Jeg har selv skrevet det meste med humoristisk undertone, så jeg har like dårlig humor jeg også.
 
Studion skrev:
Alt er åpenbart når man kan det. Jeg ville blitt VELDIG overrasket om jeg er alene om å lure på hvor lange (og mange) skruer man skal ha i en gitt situasjon. Mange ting innen lydteknikk og musikk som er åpenbare for meg har du null aning om, det kan jeg garantere.

Jeg har selv skrevet det meste med humoristisk undertone, så jeg har like dårlig humor jeg også.
:)
Men tenk på det der jeg nevnte om å ikke skru reglene stivt mot gulv, vegg og tak.
Jeg TROR at det kan forverre lydisoleringen ganske mye.
 
S
Blindnit skrev:
Fikk et bilde av at det var en vegg inne i et rom.
Men det viste seg å være feil.
studioet skulle bygges i et større lokale
 
S
Studion skrev:
Alt er åpenbart når man kan det. Jeg ville bli VELDIG overrasket om jeg er alene om å undre på hvor lange (og mange) skruer man skal ha i en gitt situasjon. Mange ting innen lydteknikk og musikk som er åpenbare for meg har du null anelse om, det kan jeg garantere.

Jeg har selv skrevet det meste med humoristisk undertone, så jeg har like dårlig humor jeg også.
om du får lyst å kjøpe noen flere skrumaskiner. kjøp et kit med slagskrumaskin og vanlig maskin.
tror du vil like slagskrumaskinen.
tegner du opp på syll der en eventuell åpning(er) skal være så tror jeg det kommer til å gå bra.
eventuelt problem i hjørnene
din tegning sist var bra så du har rett tankegang.
skal leie deg neste gang vi skal bygge hørseltestlokale.
 
Totem skrev:
Sen at en del til og med tror seg vite best pga en tittel som "forumgud" er enda verre. Bare fordi man har vært aktiv på et forum lenge er ikke synonymt med at man vet best.
Jeg vil bare passe på å nevne at vi som er Forumguder eller Gudfaddere eller høyere ikke tror at vi kan alt fordi vi er det, men det er i stedet tvert imot så at vi er Guder fordi vi tror at vi kan alt ;)
 
Blindnit skrev:
Hvor moro hadde det vært da?
Ikke moro i det hele tatt, har ikke noe imot å ha det moro, men et enkelt konkret spørsmål som TS hadde, burde ha blitt besvart først. Så kan det spore av senere.. :)

Hadde spørsmålet blitt stilt typ sånn her; "Jeg skal bygge en vegg og jeg har valgt å skråskruve stenderne som festemetode. Hva skal jeg ha for skruer? Finnes det andre egnede metoder og hva er fordeler og ulemper?" Da hadde det vært en annen situasjon. Men nå hadde TS saken klar for seg og stilte derfor et enkelt spørsmål. Svarene ble jo noe helt annet...
 
Blindnit skrev:
Jo høyere "tittel" man har desto mer tid tilbringer man foran datamaskinen og mindre tid legges på praktisk arbeid ;)
Nei nettopp, for hvem har liksom noen gang lært seg noe ved å lese!? ;)
 
Kurtivan skrev:
OM innlegg #48 hadde kommet tidligere hadde vi ikke hatt så mye mas i denne tråden.
TS skal ikke engang trenge å skrive innlegg #48. Det går an å besvare hans spørsmål om hvordan man skal skråskru uansett.
 
  • Liker
kontorsråttan og 1 annen
  • Laddar…
thomasx skrev:
Nei, akkurat, for hvem har liksom noensinne lært seg noe ved å lese!? ;)
For å svare på spørsmålet så har jeg selv lært meg en masse som jeg ikke før visste at det kunne være bra å vite gjennom nettopp dette forumet :)
Mye innen el og også annet, spesielt materialvalg og løsninger man ikke engang visste fantes.
 
  • Liker
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.