55.462 lest ·
133 svar
55k lest
133 svar
Skråskruve
Samtidig var jo spørsmålet formulert på en måte som mange syntes var feil vei å gå. Så alle "tips" har vært i beste mening synes jeg. At du så hisset deg opp økte bare underholdningsverdien på tråden etter min mening, men jeg har litt dårlig humor med.... Lengden på skruen gir seg jo litt selv for eksempel, bare å sikte med en tommestokk på tenkt skruevei.Studion skrev:
Lykke til med veggen i alle fall
Alt er åpenbart når man kan det. Jeg ville bli VELDIG overrasket om jeg er alene om å lure på hvor lange (og mange) skruer man skal ha i en gitt situasjon. Mange ting innen lydteknikk og musikk som er åpenbare for meg har du null aning om, det kan jeg garantere.Blindnit skrev:
Jeg har selv skrevet det meste med humoristisk undertone, så jeg har like dårlig humor jeg også.
Studion skrev:Alt er åpenbart når man kan det. Jeg ville blitt VELDIG overrasket om jeg er alene om å lure på hvor lange (og mange) skruer man skal ha i en gitt situasjon. Mange ting innen lydteknikk og musikk som er åpenbare for meg har du null aning om, det kan jeg garantere.
Jeg har selv skrevet det meste med humoristisk undertone, så jeg har like dårlig humor jeg også.
Men tenk på det der jeg nevnte om å ikke skru reglene stivt mot gulv, vegg og tak.
Jeg TROR at det kan forverre lydisoleringen ganske mye.
om du får lyst å kjøpe noen flere skrumaskiner. kjøp et kit med slagskrumaskin og vanlig maskin.Studion skrev:Alt er åpenbart når man kan det. Jeg ville bli VELDIG overrasket om jeg er alene om å undre på hvor lange (og mange) skruer man skal ha i en gitt situasjon. Mange ting innen lydteknikk og musikk som er åpenbare for meg har du null anelse om, det kan jeg garantere.
Jeg har selv skrevet det meste med humoristisk undertone, så jeg har like dårlig humor jeg også.
tror du vil like slagskrumaskinen.
tegner du opp på syll der en eventuell åpning(er) skal være så tror jeg det kommer til å gå bra.
eventuelt problem i hjørnene
din tegning sist var bra så du har rett tankegang.
skal leie deg neste gang vi skal bygge hørseltestlokale.
Jeg vil bare passe på å nevne at vi som er Forumguder eller Gudfaddere eller høyere ikke tror at vi kan alt fordi vi er det, men det er i stedet tvert imot så at vi er Guder fordi vi tror at vi kan altTotem skrev:
Ikke moro i det hele tatt, har ikke noe imot å ha det moro, men et enkelt konkret spørsmål som TS hadde, burde ha blitt besvart først. Så kan det spore av senere..Blindnit skrev:
Hadde spørsmålet blitt stilt typ sånn her; "Jeg skal bygge en vegg og jeg har valgt å skråskruve stenderne som festemetode. Hva skal jeg ha for skruer? Finnes det andre egnede metoder og hva er fordeler og ulemper?" Da hadde det vært en annen situasjon. Men nå hadde TS saken klar for seg og stilte derfor et enkelt spørsmål. Svarene ble jo noe helt annet...
For å svare på spørsmålet så har jeg selv lært meg en masse som jeg ikke før visste at det kunne være bra å vite gjennom nettopp dette forumetthomasx skrev:
Mye innen el og også annet, spesielt materialvalg og løsninger man ikke engang visste fantes.