78.941 lest ·
96 svar
79k lest
96 svar
Lurt på takrennejobb?
Sensitivt emne når noen kritiserer utført arbeid?Z Zoran Markelic skrev:
Kan man ikke, skal man ikke gjøre. Til tross for at jeg over hodet ikke behersker blikkenslagerens ferdigheter, ville jeg med største sannsynlighet ha lykkes bedre. Det ville de fleste her. Forklar ellers hva med dette arbeidet du er fornøyd med.
Med vennlig hilsen, fremax
Æsj, kunne gjort det gratis og det hadde vært skikkelig pent. Selvfølgelig er dette bedrageri. Gapestokk neste for fyren som utførte jobben.P PNF skrev:Hei forumet!!
fikk en telefon fra en slektning i dag, når denne skulle sluttforhandle pris for nye takrenner. De skulle da ha 12 000 kr for ca 6m takrenner og 1 stk nedløpsrør med tilkobling. Ingen nye kroker for rennene eller band for nedløpsrøret, da det gamle ble gjenbrukt.
snakket med fyren som utførte jobben på telefon, og han hevder at de var enige om 1200 kr per meter, og ved spørsmål om den høye prisen fikk jeg forklart at det er materiale av høyeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk merke, riktignok virker det å være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min ofte brukte leverandør i morgen for sammenligning, men jeg har veldig vanskelig for å se at denne jobben skulle være verdt 1200 kr per meter. Spesielt da jeg har store spørsmålstegn ved kvaliteten.
Dere som kan, skal det se ut sånn her?
[bilde]
Bilde 1 nedløpsrør-tilkobling til dreneringsrør. Mangler overgang og løvskiller?
[bilde]
bilde 2 endene bare oppbøyde. Kobler ikke mot vindskien, og det er ca. 3 cm glippe.
[bilde]
bilde 3 opplever det som slurvete avkuttet rør med sylskarpe splinter som stikker ut, er ujevn. I tillegg er det bulket og festet i det gamle ikke passende bandet med gipsskrue (?). Er ikke nedløpsrøret dessuten i feil dimensjon, se takrenne og dreneringsrør.
Jeg vet ikke om jeg er helt ute og sykler, men dette føles helt feil både på pris og kvalitet?
skal møte dem i morgen for videre diskusjon…ville bare ha eventuelle innspill dere har å komme med…
Mats-S skrev:
Njae .... det där med skarven har diskuterats en hel del her. Dagens nedløpsrør har så pass bra kvalitet at det skal ikke være noe problem å vri skarven mot veggen, estetisk er det mye penere. På mitt hus har skarven sittet mot veggen i 40 år uten noen som helst problemer
Men skarvens plassering er nok det minste problemet her, som allerede påpekt så ser det forferdelig ut, riv ned skiten, gjør om, gjør rett.
Ettersom jobben ikke er fagmessig utført så skal TS ikke betale en krone, før alle feil er utbedret.
Aluminum ruster ikke! Den krympede delen på røret skal væreAnn-lousa skrev:
min onkel er takstmann, jeg sendte bildene dine til ham. Han sa at det var det verste han hadde sett. For det første får man ikke lage stuvbiter, ruster lett og sitter for langt ned mot grus, det skal være plass til silkopp og man ser lengst ned på nedløpsrøret at den skal vendes oppover, man får ikke skru i disse for snart er rusten der så han lurer på HVA de satt fast rennen med, hva i all verden sier han. 12000kr er det virkelig ikke verdt. TRU MED AT DERE SKAL TA DIT EN TAKSTMANN FØR DERE BETALER, ring huseierforsikringsselskapet og spør hva dere kan gjøre. Han sier at det er forbudt med glippe mellom takrennen og treverket. Din venn har blitt så lurt. Om hen skulle selge huset ville dette aldri blitt godkjent.
Den vertikale rørfalset skal, ifølge AMA være vendt utover, fra vegglivet!
Klikk her for å svare