J Jocke Best skrev:
Dessverre tilhører vel disse gutta typen som ville revet ned arbeidet sitt om man ikke betaler, men det ville vel regnes som en velgjerning.
nei og det hadde vært det minste problemet. Ser så skrøpelig ut at jeg bytter det ut når vi gjør resten på huset…

• Liker
ullis54 og 6 andre
  • Laddar…
N
P PNF skrev:
Vi vurderer å politianmelde.
Ingen vits i å politianmelde. Vil bli henlagt med en gang, ingen politi etterforsker en dårlig montert takrenne.

Bestrid fakturaen, betal ingenting. Demonter dritten og lever tilbake.

• Liker
LURIGLANA og 3 andre
  • Laddar…
Unikt namn
Om man ser bort fra tap av egen tid, så gjør man hovedsakelig bedrageren en tjeneste ved å ikke anmelde.

Selv om det ikke blir etterforsket, er det jo bra at politiet (og andre) får vite at løst folk drar rundt i området og prøver å lure på eldre ulike tjenester.

• Liker
avdpos og 29 andre
  • Laddar…
Hva faen! . Det burde være livstids kjølhaling for det der "jobbet". Ikke en krone skal de ha.

En normalbegavet menneske kan ikke gjøre det så dårlig selv om tommelen sitter midt i hånden.

Sist redigert:
  • Liker
Dilato og 2 andre
  • Laddar…
P PNF skrev:
Hei forumet!!

fikk en telefonsamtale fra en slektning i dag, da vedkommende skulle sluttforhandle pris for nye takrenner. De skulle da ha 12 000 kr for ca 6m takrenner og 1 stk nedløpsrør med tilkobling. Ingen nye kroker for renne eller bend for nedløpsrør, det gamle ble gjenbrukt.

snakket med fyren som utførte arbeidet på telefon, og han hevder at de var enige om 1 200 kr per meter, og ved spørsmål om den høye prisen fikk jeg forklart at det er materiale av høyeste kvalitet (aluminium). Jeg har klart å spore materialet Trifa, et ungarsk merke, det ser ut til at det er belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser av min ofte brukte leverandør i morgen for sammenligning, men jeg har svært vanskelig for å se at dette arbeidet skulle være verdt 1 200 kr per meter. Spesielt når jeg har store spørsmålstegn ved kvaliteten.

Dere som kan, skal det se slik ut?

[bilde]
Bilde 1 nedløpstilkobling til markrør. Mangler overgang og løvskille?

[bilde]

bilde 2 endene kun bøyde opp. Kobler ikke til vindskiven, det er ca 3 cm glippe.

[bilde]

bilde 3 oppfatter det som slurvete avskåret rør med sylskarpe fliser som stikker ut, er ujevn. I tillegg er det bulket og festet i det gamle, ikke passende bendet med gipsskrue (?). er ikke nedløpsrøret dessuten i feil dimensjon, se takrenne og markrør.

Jeg vet ikke om jeg er helt ute og sykler, men dette føles helt feil både med tanke på pris og kvalitet?

skal møte dem i morgen for videre diskusjon…ville bare ha eventuelle innspill dere har å komme med…

P PNF skrev:
Hei forumet!!

fikk en telefonsamtale fra en slektning i dag, når denne skulle sluttforhandle pris for nye takrenner. De skulle da ha 12 000 kr for ca 6m takrenner og 1 stk nedløpsrør med tilkobling. Ingen nye kroker for renne eller sveip for nedløpsrør uten det gamle gjenbrukes.

snakket med fyren som utførte jobben på telefon og han hevder at de var enige om 1200 kr per meter, og ved spørsmål om den høye prisen fikk jeg forklart at det er materiale av høyeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk merke, forsåvidt virker det være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser av min hyppig brukte leverandør i morgen for sammenligning men jeg har svært vanskelig for å se at dette arbeidet skulle være verdt 1200 kr per meter. Spesielt da jeg har store spørsmål om kvaliteten.

Dere som kan, skal det se ut sånn?

[bilde]
Bilde 1 nedløpsrørstilkobling til markrør. Mangler overgang og løvseparator?

[bilde]

bilde 2 endene kun oppbukket. Anslutter ikke mot vindskiven uten der er ca 3 cm glipp.

[bilde]

bilde 3 oppfatter det som slurvete avkappet rør med sylskarpe fliser som stikker ut, er ujevn. I tillegg er det bulket og festet i det gamle ikke passende sveipet med gipsskrue (?). er ikke nedløpsrøret dessuten i feil dimensjon, se takrenne og markrør.

jeg fatter ikke
Jeg vet ikke om jeg er helt på viddene men dette føles helt feil både til pris og kvalitet?

skal møte dem i morgen for videre diskusjon…ville bare ha eventuelle innspill dere har å komme med…

Unnskyld men hva i all verden er dette? Diskuter ingenting med dem for all del. 10kr kan du betale dem, det er skrotverdien.
Så tar dere ned absolutt alt og gjør om dette selv.

Hei hei, så surt med denne typen svindel. Kompisens foreldre opplevde akkurat dette. Det endte med rop/trusler/skrik og at de måtte låse seg inne.

Men hva gjøre? Hvis du har mulighet, hjelp dem å demontere alt. Legg det i en pen stabel ved tomtegrensen for henting. Ta en tur til byggevarehuset nå i helgen og kjøp det materialet som trengs, monter. Eller sett opp de gamle rennene igjen. Betal ingenting til svindlerne. Lykke til.

• Liker
Kristmard og 5 andre
  • Laddar…
Det der ser bedrøvelig ut! Vi har nettopp satt opp takrenner og gjorde jobben selv og ble veldig fornøyd! Det kostet oss ca. 3500 kr totalt og det er 12 meter.
P PNF skrev:
Hei forumet!!

fikk en telefonsamtale fra en slektning i dag, da denne skulle sluttforhandle pris for nye takrenner. De skulle ha 12 000 kr for ca. 6m takrenner og 1 stk nedløpsrør med tilkobling. Ingen nye kroker for renne eller svep for nedløpsrør, det gamle ble gjenbrukt.

snakket med fyren som utførte jobben på telefon og han hevder at de var enige om 1200 kr per meter, og ved å sette spørsmål ved den høye prisen fikk jeg forklart at det er materiale av høyeste kvalitet (aluminium). Jeg har klart å spore opp materialet Trifa, et ungarsk merke, riktignok ser det ut til å være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser av min hyppig brukte leverandør i morgen for sammenligning, men jeg har veldig vanskelig for å se at dette arbeidet skulle være verdt 1200 kr per meter. Spesielt da jeg har store spørsmålstegn for kvaliteten.

Dere som kan, skal det se ut slik?

[bilde]
Bilde 1 nedløpstilkobling til markrør. Mangler overgang og bladavskiller?

[bilde]

Bilde 2 endene bare bøyd opp. Tilslutter ikke mot vindski, det er ca. 3 cm glipe.

[bilde]

Bilde 3 oppleves som slett avskåret rør med skarpe fliser som stikker ut, er ujevn. I tillegg er det bulket og festet i det gamle ikke-passende svepet med gipsskrue (?). er ikke nedløpsrøret dessuten i feil dimensjon, se takrenne og markrør.

Jeg vet ikke om jeg er helt ute og sykler, men dette føles helt feil både til pris og kvalitet?

• Liker
Anna_H
  • Laddar…
Hei, mitt første innlegg her.
Jeg er blikkenslager med ca 10 års erfaring og kan si at det der skal dere ikke betale for.

Et særdeles dårlig utført arbeid, hva er det for noe dritt de har satt opp? Se bare på nedløpsbendene. Ser ikke klokt ut.
Min bestemor er bedre. Blikkenslager? Nei.

Demonter dritten så bedragerne kan ta den med seg, så 12000 for det!?
Har han fått en faktura eller er det kontanter som gjelder?
Et slikt jobb burde ligge på rundt 3500-4500 eks mva.

• Liker
redep og 6 andre
  • Laddar…
P PNF skrev:
Hei forumet!!

fikk en telefonsamtale fra en slektning i dag, da han skulle sluttforhandle pris for nye takrenner. De skulle da ha 12 000 kr for ca 6m takrenner og 1 stk nedløpsrør med tilkobling. Ingen nye kroker for renne eller bånd for nedløpsrør, det gamle ble gjenbrukt.

snakket med fyren som utførte jobben på telefonen, og han hevder at de var enige om 1200 kr per meter, og ved spørsmålet om den høye prisen fikk jeg forklart at det er materiale av høyeste kvalitet (aluminium). Jeg har klart å spore materialet Trifa, et ungarsk merke, riktignok virker det være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min ofte brukte leverandør i morgen for sammenligning, men jeg har svært vanskelig for å se at dette arbeidet skulle være verdt 1200 kr per meter. Spesielt da jeg har store spørsmål ved kvaliteten.

Dere som kan, skal det se slik ut?

[bilde]
Bilde 1 nedløpstilkobling til markrør. Mangler overgang og løvseparator?

[bilde]

bilde 2 endene bare bøyd opp. Kobler ikke til vindski uten at det er ca 3 cm glippe.

[bilde]

bilde 3 opplever det som slurvete avskåret rør med sylskarpe fliser som stikker ut, er ujevn. I tillegg er det bulkete og festet i det gamle ikke-passende båndet med gipsskrue (?). er ikke nedløpsrøret dessuten i feil dimensjon, se takrennen og markrør.

Jeg vet ikke om jeg er helt ute og sykler, men dette føles helt feil både til pris og kvalitet?

Ojda. Nystartet firma?? Mangler en del kunnskap kan man se. Virker også være en slags vannavisersystem som kan tenkes kjøpes når man skal til å bygge mange hus, og det skal gå unna med montasjen for at monteringskostnaden skal holdes nede. Dette aluminiumsystemet er som sagt sikkert kun utarbeidet for at husleverandøren skal tjene en ekstra slant. Forhandle ned prisen.

• Liker
PNF
  • Laddar…
Jeg hadde revet ned dritten og ikke betalt håndverkeren en krone. Gipsskruen sier de hele.
Gi dem ikke engang et forsøk til. Ansett et annet firma og bruk bare materialer fra lindab. Koster noen 100 per meter.. at de i det hele tatt gjenbruker materialer og din slektning må betale 1200 kr er bare respektløst. anmeld dem hvis de stiller spørsmål til ARN. Bildene taler for seg selv.

• Liker
Festlund og 1 annen
  • Laddar…
"om du synes at en god håndverker er dyr, da skal du prøve en dårlig".... Det blir dyrere

• Liker
Joak og 6 andre
  • Laddar…
P PNF skrev:
ja, vi har tenkt de tankene med inn mot i morgen. Blir de truende/uvennlige får jeg prøve å komme meg ut av det på et vis (betale sannsynligvis).

Tilnærmingen blir å forklare at det har blitt en misforståelse på glattet engelsk. Og at slektningen ikke har så mye å bidra med. Og begynner de da å snakke om materialets enorme verdi tilbyr jeg meg å ta det ned så de kan ta det med seg. Beskyttelsesplasten er jo til og med fortsatt på…

men som du er inne på. Lurvete situasjon.
Dokumenter alt, ta opp samtaler. Blir de truende eller uvennlige ringer du politiet og anmelder. Hvordan kan du ellers leve med dine handlinger hvis du støtter kriminelle økonomisk ved minste tvist eller trussel? Personer som betaler ødelegger for alle.

• Liker
Tekladennyfikne
  • Laddar…
Nissens
P PNF skrev:
Hej forumet!!

fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya hängrännor. De skulle då ha 12 000 kr för ca 6m hängrännor och 1st stuprör med anslutning. Inga nya krokar för ränna eller svep för stuprör utan det gamla återanvändes.

pratade med killen som utfört jobbet på telefon och han hävdar att de varit överens om 1200 kr per meter, och vid ifrågasättande av det höga priset fick jag förklarat att det är material av högsta kvalitet (aluminium). Jag har kunnat spåra materialet Trifa, ett ungerskt märke, iofs verkar det vara belagd aluminium. Jag ska få motsvarande materialpriser av min frekvent använda leverantör imorgon för jämförelse men jag har mycket svårt att se att detta jobb skulle vara värt 1200 kr per meter. Speciellt då jag har stora fråge tecken för kvaliteten.

Ni som kan, ska det se ut så här?

[bilde]
Bild 1 sturörsanslutning till markrör. Saknas övergång och lövavskiljare?

[bilde]

bild 2 ändarna endast uppbockade. Ansluter inte mot vindskivan utan där är ca 3 cm glipa.

[bilde]

bild 3 upplever det som slarvigt avskuret rör med sylvassa flisor som sticker ut, är ojämn. I tillägg är det bucklat och fastsatt i det gamla icke passande svepet med gipsskruv (?). är inte stupröret dessutom i fel dimension, se hängränna och markrör.

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men detta känns helt fel både till pris och kvalitet?

ska träffa dem imorgon för vidare diskussion…ville bara ha eventuella inspel ni har att komma med…
Detta kan inte vara på riktigt. Dels att någon firma skulle göra på det viset, dels att man lägger ut det på forum för att fråga om det är ok…är båda helt orimliga…

Finns INGEN som kan tycka att det ser ok ut…

Enda möjliga förklaringen är att någon amatör försökt fixa sin egen ränna/rör. Det var väl därför det aldrig dök upp någon leverantör på det där mötet och att företaget inte nämnts. Det finns ingen leverantör helt enkelt.

Det är fastighetsägaren själv som satt upp detta…och vill inte kännas vid det nu…

Sist redigert:
  • Liker
whak
  • Laddar…
P PNF skrev:
Hej forumet!!

fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya hängrännor. De skulle då ha 12 000 kr för ca 6m hängrännor och 1st stuprör med anslutning. Inga nya krokar för ränna eller svep för stuprör utan det gamla återanvändes.

pratade med killen som utfört jobbet på telefon och han hävdar att de varit överens om 1200 kr per meter, och vid ifrågasättande av det höga priset fick jag förklarat att det är material av högsta kvalitet (aluminium). Jag har kunnat spåra materialet Trifa, ett ungerskt märke, iofs verkar det vara belagd aluminium. Jag ska få motsvarande materialpriser av min frekvent använda leverantör imorgon för jämförelse men jag har mycket svårt att se att detta jobb skulle vara värt 1200 kr per meter. Speciellt då jag har stora fråge tecken för kvaliteten.

[bilde]

[bilde]

bild 2 ändarna endast uppbockade. Ansluter inte mot vindskivan utan där är ca 3 cm glipa.

[bilde]

bild 3 upplever det som slarvigt avskuret rör med sylvassa flisor som sticker ut, är ojämn. I tillägg är det bucklat och fastsatt i det gamla icke passande svepet med gipsskruv (?). är inte stupröret dessutom i fel dimension, se hängränna och markrör.

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men detta känns helt fel både till pris och kvalitet?

ska träffa dem imorgon för vidare diskussion…ville bara ha eventuella inspel ni har att komma med…
P PNF skrev:
Hej forumet!!

[bilde]

[bilde]

[bilde]

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.