C cpalm skrev:
Dette handler garantert om såkalte Irske asfaltleggere som er høyst profesjonelle innen sitt "håndverk", hvilket dog er bedrageri, ikke blikkenslagerarbeid. Årsaken til at de i det hele tatt har gjort noe jobb er at det er en del av selve opplegget.
Eksakt
Nærmest imponerende at man ennå i dag lar folk som banker på døren Rote rundt på en Villa (om ikke den utsatte er veldig gammel, dement etc)

Ring en yrkesskole i plåtslagerie og be en av lærerne komme ut og besiktige arbeidet, bestrid deretter arbeidet. Med den besiktigelsen kan du
Roe ned gå til tingretten og du trenger ikke noen advokat for småkrav, fortell bare hva som har skjedd og bruk læreren som vitne.

J JonasElander skrev:
Her er det 18 meter, renne, masse fester cc60 og ender.
2nedløpsrør med bøyer og utkast nede med muffe nederst. Aluminium fra Lindab.
Materialer for ca 6000kr utført selv med hjelp av google, videoer og murersnor.

Tok 1-3 dager
Vet du ikke hvor lang tid det tok å sette opp 18 m renne? Var du full siden du antar at det tok 1-3 dager.:crysmile::crysmile::crysmile:

Hvis ingen allerede har nevnt det så… du er ganske mye lurt…
Hele monteringen ser ut som skit
Hvem vil ha fargerike reklamefarger på rennen?

ta inn et par andre tilbud så har du mer kjøtt på beina

P PNF skrev:
Hei!!

kan bekrefte at dette ikke er en spøk. Dette ble montert i dag hos en slektning og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal håndtere dem. Har mest lyst til å ta ned dritten igjen…

Med vennlig hilsen,

Pär
Føles ikke bra dette, dessverre er nok slektningen din grundlurt av en gjeng amatører, samboeren min ville utført jobben bedre og hun er kokk.

• Liker
matsgran
  • Laddar…
Ann-lousa Ann-lousa skrev:
min onkel er besiktningsmann, jeg sendte bildene dine til ham. Han sa at det var det verste han har sett. For det første får man ikke lage stubbitar, ruster lett og sitter for langt ned mot grus, det skal være rom for silkopp og man ser nederst på nedløpsrøret at den skal vendes oppover, man får ikke skru i disse for snart er rusten der så han lurer på HVA de har festet rennen med, hva i all verden sier han. 12000 kr er det virkelig ikke verdt. TRU MED AT DERE SKAL TA DIT EN BESIKTNINGSMANN FØR DERE BETALER, ring husforsikringsselskapet og spør hva dere kan gjøre. Han sier at det er forbudt med glippe mellom takrennen og treverket. Din venn har blitt så lurt. Om han skulle selge huset ville dette aldri bli godkjent.
Din så kalte besiktningsmann burde gå et blikkenslagerkurs, siden en aluminiumrenne krymper og utvider seg ved forskjellige temperaturer vil det være sprekk mot vindskiven vinterstid....

Takrenne med brettekant på hjørnet av et tak. Denne oppviklingen liker jeg Beklager, jeg vet ikke hvem dette er.

• Liker
PNF og 1 annen
  • Laddar…
J JonasElander skrev:
Her er det 18 meter, rennestein, masse fester cc60 og ender.
2nedløpsrør med bøyinger og utkast nede med muffe nederst. Aluminium fra Lindab.
Materiale for ca 6000kr utført selv med hjelp av google, videoer og murarsnor.

Tok 1-3 dager
Ser pent ut men skal man være pirkete så ser det ut som at nedløpsrørene er montert feil vei.

• Liker
Björkisvägen
  • Laddar…
P PNF skrev:
Hei forumet!!

fikk en telefonsamtale fra en slektning i dag, når denne skulle sluttforhandle pris for nye takrenner. De skulle da ha 12 000 kr for ca 6m takrenner og 1 stk nedløpsrør med tilkobling. Ingen nye kroker for renne eller svep for nedløpsrør uten den gamle ble gjenbrukt.

snakket med fyren som utførte jobben på telefonen og han hevder at de hadde blitt enige om 1200 kr per meter, og ved spørsmål om den høye prisen fikk jeg forklart at det er materiale av høyeste kvalitet (aluminium). Jeg har klart å spore materialet Trifa, et ungarsk merke, riktignok ser det ut til å være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser av min hyppig brukte leverandør i morgen for sammenligning men jeg har svært vanskelig for å se at denne jobben skulle være verdt 1200 kr per meter. Spesielt da jeg har store spørsmålstegn ved kvaliteten.

Dere som kan, skal det se slik ut?

[bilde]
Bilde 1 nedløpsrørtilkobling til markrør. Mangler overgang og løvskiller?

[bilde]

bilde 2 endene kun oppbøyd. Kobler ikke mot vindskiven uten at det er ca 3 cm glipp.

[bilde]

bilde 3 opplever det som slurvete avskåret rør med sylskarpe fliser som stikker ut, er ujevn. I tillegg er det bulket og festet i den gamle ikke passende svepen med gipsskrue (?). er ikke nedløpsrøret dessuten i feil dimensjon, se takrenne og markrør.

Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet men dette føles helt feil både til pris og kvalitet?

skal møte dem i morgen for videre diskusjon…ville bare ha eventuelle innspill dere har å komme med…
Hei!
Har asfalten tatt slutt for de firmaene som kjører rundt og fikser asfalt på både plener og fan vet alt når huseieren er borte? så disse gutta kjører rundt og fikser takrenner og nedløpsrør i stedet?

politianmeldelse? hva skal anmeldes til politiet?
Dårlige jobber er dessverre ikke ulovlige. Høye priser er heller ikke ulovlige.
Det er sivilrettslig disse spørsmålene. altså ikke noe for politiet.
Har det forekommet noen trusler? Da kan man anmelde trusselen. Men hvis man ikke vet hva personen heter eller hvor vedkommende bor kan det bli vanskelig for politiet.

• Liker
cpalm
  • Laddar…
Dagens i-landsproblem: brukere på ByggaHus som insisterer på å svare på TS startpost uten å lese eksisterende tråd.

• Liker
  • Haha
TickyNucker og 7 andre
  • Laddar…
C
B Bridan skrev:
Har asfalten tatt slutt for de firmaene som kjører rundt og fikser asfalt på både gressplener og fan vet alt når huseieren er borte?
De har nok siden lenge hatt flere forskjellige strenger på sin lyre - tak og stenlegging og sånt, men asfaltsleggingen er og blir vel det de er kjent for.

P PNF skrev:
Hei forumet!!

fikk en telefon fra en slektning i dag, da denne skulle sluttforhandle pris for nye takrenner. De skulle da ha 12 000 kr for ca 6m takrenner og 1stk nedløpsrør med tilkobling. Ingen nye kroker for renne eller klammer for nedløpsrør, det gamle ble gjenbrukt.

snakket med fyren som utførte jobben på telefon, og han hevder at de var enige om 1200 kr per meter, og ved å stille spørsmål ved den høye prisen, fikk jeg forklart at det er materiale av høyeste kvalitet (aluminium). Jeg har klart å spore materialet Trifa, et ungarsk merke, riktignok synes det å være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser av min hyppig brukte leverandør i morgen for sammenligning, men jeg har veldig vanskelig for å se at denne jobben skulle være verdt 1200 kr per meter. Spesielt da jeg har store spørsmål ved kvaliteten.

Dere som kan, skal det se ut slik?

[bilde]
Bilde 1, nedløpsrørstilkobling til markrør. Mangler overgang og løvavskiller?

[bilde]

Bilde 2, endene bare oppbøyd. Tilslutter ikke mot vindskien, men det er ca 3 cm glippe der.

[bilde]

Bilde 3, det virker som slurvete avkuttet rør med sylskarpe fliser som stikker ut, er ujevn. I tillegg er det bøyd og festet i det gamle, ikke passende klammeret med gipsskruer (?). Er ikke nedløpsrøret dessuten i feil dimensjon, se takrenne og markrør.

Jeg vet ikke om jeg er helt på villspor, men dette føles helt feil både med pris og kvalitet?

skal møte dem i morgen for videre diskusjon…ville bare ha eventuelle innspill dere har å komme med…
De var sikkert de dårligste jeg har sett" ikke betal en krone for dette jukset"
P PNF skrev:
Hei forumet!!

fikk en telefon fra en slektning i dag, da denne skulle sluttforhandle pris for nye takrenner. De skulle da ha 12 000 kr for ca 6m takrenner og 1stk nedløpsrør med tilkobling. Ingen nye kroker for renne eller klammer for nedløpsrør, det gamle ble gjenbrukt.

snakket med fyren som utførte jobben på telefon, og han hevder at de var enige om 1200 kr per meter, og ved å stille spørsmål ved den høye prisen, fikk jeg forklart at det er materiale av høyeste kvalitet (aluminium). Jeg har klart å spore materialet Trifa, et ungarsk merke, riktignok synes det å være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser av min hyppig brukte leverandør i morgen for sammenligning, men jeg har veldig vanskelig for å se at denne jobben skulle være verdt 1200 kr per meter. Spesielt da jeg har store spørsmål ved kvaliteten.

Dere som kan, skal det se ut slik?

[bilde]
Bilde 1, nedløpsrørstilkobling til markrør. Mangler overgang og løvavskiller?

[bilde]

Bilde 2, endene bare oppbøyd. Tilslutter ikke mot vindskien, men det er ca 3 cm glippe der.

[bilde]

Bilde 3, det virker som slurvete avkuttet rør med sylskarpe fliser som stikker ut, er ujevn. I tillegg er det bøyd og festet i det gamle, ikke passende klammeret med gipsskruer (?). Er ikke nedløpsrøret dessuten i feil dimensjon, se takrenne og markrør.

Jeg vet ikke om jeg er helt på villspor, men dette føles helt feil både med pris og kvalitet?

skal møte dem i morgen for videre diskusjon…ville bare ha eventuelle innspill

P PNF skrev:
Hei forumet!!

Fikk en telefon fra en slektning i dag, da denne skulle sluttforhandle pris for nye takrenner. De skulle da ha 12 000 kr for ca 6m takrenner og 1 stk nedløpsrør med tilkobling. Ingen nye kroker for rennene eller band for nedløpsrør, da det gamle ble gjenbrukt.

Snakket med fyren som utførte jobben på telefon og han hevder at de var enige om 1200 kr per meter, og ved spørsmål om den høye prisen fikk jeg forklart at det er materiale av høyeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore opp materialet Trifa, et ungarsk merke, og det synes å være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min ofte brukte leverandør i morgen for sammenligning, men jeg har svært vanskelig for å se at denne jobben skulle være verdt 1200 kr per meter. Spesielt da jeg har store spørsmålstegn ved kvaliteten.

Dere som vet, skal det se slik ut?

[bilde]
Bilde 1 nedløpsrørstilkobling til markrør. Mangler overgang og løvseparator?

[bilde]

Bilde 2 endene er bare oppbøyd. Anslutter ikke mot vindskiven uten der er det ca 3 cm glipe.

[bilde]

Bilde 3 opplever det som slurvete avskåret rør med sylskarpe fliser som stikker ut, er ujevn. I tillegg er det bulet og festet i det gamle ikke-passende bandet med gipsskrue (?). Er ikke nedløpsrøret dessuten i feil dimensjon, se takrenne og markrør?

Jeg vet ikke om jeg er helt på viddene, men dette føles helt feil både med tanke på pris og kvalitet?

Skal møte dem i morgen for videre diskusjon… Ville bare ha eventuelle innspill dere har å komme med…
Det der er ugjort arbeid og skal ikke betales for, erstatning til din slektning er mer korrekt. Meld det til ARN direkte og betal ingenting!

elpaco elpaco skrev:
Dagens i-landsproblem: brukere på ByggaHus som insisterer på å svare på TS startpost uten å lese eksisterende tråd.
Nei, dagens i-landsproblem er når man ikke kan logge inn på byggahus:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.