F fribygg skrev:
Om TV-en veier 57 kg kan den henges på en skrue. Skal du derimot ha et stativ som flytter den ut fra veggen og kan vinkles, er det nok lurt å skru i stenderne eller bruke 4 stk Molly eller noen passende skruer som fester godt i OSB-en/Plyfaen bak gipsen.
Veggfester har bare funksjon til å vinkle TV-en 10 grader ned som vi aldri kommer til å bruke...

En vanlig treskrue i plywood holder nok drøyt 200 kg last, ta to så har du ekstra sikkerhet.

• Liker
Thomas59 og 1 annen
  • Laddar…
Tok 6 stk, to i regel og resten i skiven, hengte meg på den veier 80 kg og den klarte å holde meg så nå sitter TV på festet 😂😂

• Liker
närsom
  • Laddar…
ja den henger nok ganske sikkert :)

• Forsterkningsplate fra Byggelit for gipsvegger, testresultater fra SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut, belastningsevne sammenligning.
B Build101 skrev:
Jeg har en regel søker som er magnetisk og den fester seg bare til der skruhodene er... Jeg tenker om det var stålregel da hadde søkeren vel festet seg hele vertikale lengden og ikke bare ved enkelte punkter
Avstanden til stålregel kan være for stor, spesielt om det er doble plater. En kraftig neodymmagnet kanskje kan hjelpe, i hvert fall om det er enkle plater.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.