3.782 lest ·
34 svar
4k lest
34 svar
Hvorfor treffer jeg ikke regel
Omtrent ja... Når jeg setter gips på plater så treffer ikke mange skruer på noen stender. Gipsplaten trenger jo ikke å skrus i noen stender, så det finnes ingen grunn til å tegne opp nøyaktig hvor de er før man skrur. Langs kantene skrur man et par cm inn i sparkelforsenkningen og midt på platen blir det litt som det blir.B Build101 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.127 innlegg
Men om du har en treplate f.eks. OSB så går det jo kjempebra å skru opp TVen i den med treskrue. Det skal jo rekke bra til for en TV som festes med noen skruer. Nå husker jeg ikke sikkert, men har for meg at OSB tåler typ 100 kg med en eneste skrue.
Jeg har disse skruene som fulgte med veggfestet, har også kjøpt treskruer.BirgitS skrev:
Litt oppdatering, har nå funnet en trekantlist og spikret meg frem til der jeg tror er sentrum, nå gjenstår neste problem, jeg har tatt mål på både 45 cm og 60 fra kjente listen, men fant ikke noen annen list på den avstanden? Kan det være 30 cm da burde jeg likevel truffet list på 60...
Redigering: huset er fra 70-tallet og jeg begynner å mistenke nå at det bare er en frittstående list og ingen flere..
Redigering: huset er fra 70-tallet og jeg begynner å mistenke nå at det bare er en frittstående list og ingen flere..
Sist redigert:
Slutt å lete. Du har jo treplate bak gipsen som vil holde.B Build101 skrev:Litt oppdatering, fant nå en trelekt og spikret meg fram til der jeg tror er sentrum, nå gjenstår neste problem, jeg har tatt mål på både 45 cm og 60 fra kjent lekt men fant likevel ingen annen lekt på den avstanden? Kan det være 30 cm, da skulle jeg uansett ha truffet lekt ved 60...
Redigering: huset er fra 70-tallet og jeg begynner å mistenke nå at det bare er en frittstående lekt og ingen flere..
Prøv på 30 også, men rimeligvis er neste da på 60 og der har du jo vært?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.127 innlegg
Hvis TV-en veier 57 kg, kan den henges på en skrue. Skal du derimot ha en stand som flytter den bort fra veggen og kan vinkles, er det nok klokt å skru i stenderne eller bruke 4 stk Molly eller noen passende skruer som tar godt i OSB/Plywood bak gipsplaten.B Build101 skrev:



