Den eneste langtidslasten som takstoler utsettes for er egenvekten, og den er jo ganske begrenset i forhold til snølaster. Jeg gjetter at målavvikene (som jo er små) snarere skyldes tørking. Det er nok det du skal ha i fokus når du bestiller nye.

J justusandersson skrev:
Den eneste langtidslasten som takstoler utsettes for er egenvekten, og den er jo ganske begrenset i forhold til snølaster. Jeg gjetter at målavvikene (som jo er små) snarere skyldes tørking. Det er nok det du skal ha i fokus når du bestiller nye.
Toppsvar! Høres veldig logisk ut!

Mvh Andreas

Jeg tror nok ærlig talt at 2-5mm havner innenfor feilmarginen uansett.

• Liker
lärjungen
  • Laddar…
5 mm er vel under en snekkers presisjon? Gjør de nye i henhold til tegningene, ellers blir det en kopi av en kopi.

Hvorfor bestille nye? Bare en masse unødvendig rivningsjobb..
Spik på nye underflenser/trekkbånd i ønsket skrå stilling, kompletter med da nødvendige diagonalstag mellom over og underramme, sag bort eksisterende underrammer, glese og gipse....
Har konstruert sånt noen ganger, er ikke veldig komplisert om du får opp tingene på loftet.

Hvor høye blir de nye takstolene i mønet?
Kommer du til Mønebjelkene der takstolene hviler?

Mvh Alex

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Skru du spikbeslag.
Feltema/Bilbuttericks har billige spikbeslag.
Kjøpte billig på Bxxxmax og målene i alle retninger må ha vært fra et rumensk byggeprosjekt 1975, men man får hva man betaler for...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.