K
karlmb
19 054
Poäng
16 743
Medlem i
45
Startade trådar
13 jul 2012
Senast aktiv
Intressen: Bilar, husbygge, teknik
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Du får ju ett helt annat prissäkrat pris om spotpriserna beräknas vara höga jfrt med låga.
-
Kkarlmb svarade i tråden Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl.Mam fick intrycket att det var material.
-
Kkarlmb svarade i tråden Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl.De samlade in alla hos oss och sa att de skulle återvinnas.
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Säg det till svensk elintensiv industri så idiotförklarar de dig.
-
KJa, detta är ju en blandning av uppfattningar, spekulation och gissningar, med några antydningar så överdrivna att man kan kalla de...
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Då kan vi väl lägga ner all debatt om elpriser på detta forum?
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Jaså? Jag får inte ha några synpunkter på priset bara för att jag köper?
-
Kkarlmb svarade i tråden Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?.Bara om de är substantiella...
-
KJa, det är viktigt att förstå, mycket av kommunikationen från elnätsbolagen är ju PR, eller reklam, och det gör de för att positionera...
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Det är helt OK att vi betalar mest, om prisnivån är rimlig.
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Var fick du luft ifrån? Var skrev jag exportrestriktioner? Du lever i dimmor.
-
Kkarlmb svarade i tråden Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?.Du ser ingen motsättning mellan ett pressmeddelande och vad som kommunicerats under flera år av samma spelare? Man får väl snarare då gå...
-
Kkarlmb skrattade åt Martin Lundmarks inlägg i tråden Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?.Hej Jag hänvisade till motivationen till den forskning som bedrivs gällande att klara av den förändrade användningen av elnäten. Du...
-
KDet är väl jättebra att man funderar på hur man ska fortsätta hålla näten ändamålsenliga, det är en vanlig reaktion hos en del i...
-
Kkarlmb svarade i tråden Allt om bilen.Intressant! Får kolla drivgas nästa gång jag köper.
-
KLäste nyligen på nätet att WD 40 bara var överreklamerat skräp. ViB har testat Universal sprayer (låst artikel) WD 40 sopade mattan med...
-
Kkarlmb svarade i tråden Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?.Det där är en nyare framställning skriven av ngn kommunikatör med tydliga instruktioner. Jag hänvisar till de regelbundna rapporterna...
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Klart de gör. Expoerten kan upphöra de tider vi behöver el som nu och behöver vi ännu mer kan vi köpa tillbaka den från kontinenten. FÖ...
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Ska vi klippa kablarna mot kontinenten nu?
-
KVi byggde vattenkraft...men det gick ju sådär The Rufiji Basin Survey initially had a focus on water usage AND electrification At...
-
Kkarlmb skrattade åt Martin Lundmarks inlägg i tråden Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?.Hej Som vanligt så får du gärna belägga med citat och länkar det du påstår
-
Kkarlmb svarade i tråden Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?.Nej, det har jag gjort tidigare. Vattenfall nåt halvår sen och Ellevio nån månad sen.
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Jag tänkte på Europa i stort.
-
Kkräftgången med den svenska kärnkraftens dunkelflaute fortsätter – sedan andra halvan av maj har vi bara haft en halv reaktors...
-
KEftersom TS fått svar, och tråden handlar om lite vadsomhelst passar jag på att ställa en fråga. När man kolla oljenivån i sin...
-
Kkarlmb svarade i tråden Alkylatbensin istället för e85?.Jo, jag jobbar med emissioner... Men den är bara ventilerad ifall det är en viss tryckskillnad, och bara inåt, tex om temperaturen...
-
Kkarlmb svarade i tråden Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?.Ändå tror inte Vattenfall o Ellevio det
-
Kkarlmb svarade i tråden Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?.Som sagt, de lägst hängande frukterna är redan plockade. I länder med gas uppvärmning kommer det att hända mkt mer.
-
KMen de lämnade passligt ute bilen ur det? För varför var de ute efter våra bilar som behövde repareras annars?
-
KDin kostnad har ökat för att vinsterna rusar, det är väl avgiftshöjningen du tänker på. Det blandas ofta ihop här.
Bilder
Visa mer
karlmb har laddat upp 111 bilder.
Allmän info
- Från
- Västra Götaland
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Ingenjör